Lönnmördarcupén

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jaha, tar väl och uppdaterar lite..
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bakvagnen börjar ta form!
Rörigt blir det :roll:

Bild
Bild
Bild
Tröskel och lite sådant.
Användarvisningsbild
tompa245
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 85
Blev medlem: mån mar 20, 2006 10:21 pm
Ort: Mantorp (park)

Inlägg av tompa245 »

Ser bra ut dedär. :) Måste nog komma och spionera lite snart ;)
Calibra 16V turbo -91
Commodore 2.8E -70
Astra sport -00


http://www.lindbergracing.se
http://www.alive.se
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Vackert.. :)
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Tackar, tackar!
Har hållit på med tunneln till avgasröret nu, ska göra färdigt det sista nu bara.
Sedan tänkte jag börja mäta ordentligt på bakaxeln.

Jag har väl tänkt att köra på MT ET street (mönsterskurna slicks).
Vad tror ni, ska man försöka få dit det största som finns, (tror det är
33*18,5*15 är till 14" bred fälg, ger 15,8" greppyta) eller blir det bara onödigt tungdrivet?

Eller ska man rent av köra på riktiga slicks?
Jag vill helst kunna köra till och från tävling utan att behöva byta hjul.
(får inte plats i bilen)
Användarvisningsbild
tompa245
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 85
Blev medlem: mån mar 20, 2006 10:21 pm
Ort: Mantorp (park)

Inlägg av tompa245 »

Bäst är nog om du kör på dot slicks (gatslicks) för vad jag har förstått så får man inte använda vanliga slicks på många av provapå tävlingarna.
Calibra 16V turbo -91
Commodore 2.8E -70
Astra sport -00


http://www.lindbergracing.se
http://www.alive.se
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jo, det var det jag tänkte ET street är precis det.
Jag har för mig att man fick köra på riktiga slicks förra året i max street, men jag är inte säker.
Jag hamnar ju i max street i vilket fall..

Dock så kan det ju vara bra om man får köra med dem lite på vägen också, slipper ju åka dit för däcken i alla fall, att det inte finns mönster fattar ju vilken polis som helst :?

Kan ju vara svårare att bevisa att man kört för fort utan mätutrustning, eller att bilen inte är i det skick som den besiktats i eller något sådant.
Golfmange
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: ons jul 13, 2005 7:38 pm
Ort: Mantorp

Inlägg av Golfmange »

Måste ju gå att få tag i större däck??? :shock: Lär ju finnas plats iaf... Ser görbra ut ju. Lär ju bli snabbaste pv-53:an i Ulrika socken :wink:

Ringer nån dag för inspection.
Ibiza cupra modell illgul!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Du att..
Jag har ett 33*18*15 mh racemaster hemma nu som jag provade med...
Vilket monster!
Det är fan nästan bredare än en afrikansk 10 barns morsa!
Nja, ok, kanske inte så brett, men bra jäkla brett är det :lol:

I alla fall, det är knappt att det får plats, tror jag ska köra med 31*16,5*15 på 12" fälg

Provade med ett däck som var 30*13,5*15 och det såg nästan löjligt ut, så bredare än så måste det nog bli..
Golfmange
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: ons jul 13, 2005 7:38 pm
Ort: Mantorp

Inlägg av Golfmange »

Gjort några framsteg på fälgfronten då lr?
kommer upp en sväng imorgon om man hinner.
Ibiza cupra modell illgul!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Nja, ska väl bli 12" ser det ut som, vet inte säkert ännu vilken offset det blir ska se lite vart axeln hamnar.
Bild
Bild
Bild
MH 18*33*15 däcket
Bild
30*13,5*15 däcket
Bild
Börjat montera passagerarstol, sitter oväntat bra faktiskt!
Bild
Börjat kapa sönder intercoolern..
Den jäkla vinkelslipen brann ju förstås så det inte gick att vara i garaget på länge, sedan fick jag köra tigersåg och sticksåg till resten :roll:
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Det händer en del med Pv:arna på STS just nu :beerchug:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

NXJ skrev:Det händer en del med Pv:arna på STS just nu :beerchug:

:arrow: /NXJ
Jodå, det har gått lite trögt nu på slutet bara.
Har inte vetat riktigt vad jag ska ta tag i, om vissa grejer ska funka..
Om jag har råd med vissa lösningar etc.
Men efter ett par öl i går kväll fick jag nog och gick ut och satte gängtappen i blocket..

Ni får se vad jag pratar om :wink:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Bild
Här hamnade gängtappen..
Bild
..Och så här ser det ut bak nu :roll:
Har man inte jobb så det räcker så skapar man..

Det här blir tyvärr det sista som blir gjort på bilen i år..
Nu ska jag åka bort resten av året!
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

Ser ju skit bra ut.. :wink: Blir avundsjuk på din upphängning av bakaxeln, jag gjorde ju en mycket simplara variant av 4-link...men men kapar inte upp det igen nu, blir kanske till nån kommande sesong...

Trycka in vatten genom frostpluggarna??
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
Användarvisningsbild
VoLvoJonas
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34
Blev medlem: sön jul 16, 2006 9:28 pm
Ort: borås

Inlägg av VoLvoJonas »

de blir nog grymt! gillar bygget starkt!
keep up the work
Kör hellre volvo 164
Skriv svar