Riktigt häftigt bygge..följer med spänning..
En cool tanke jag fick när jag läste din tråd. Va att ha kvar motorn fram med
2 motorer och 4wd (bara en tanke jag fick)
Tackar tackar ditt bygge är inte illa heller
Jo tänkte på det själv men kom till mina sinnens fulla bruk o kasta den ide'n
VW testade det konceptet med en scirocco mk1 med dubbla motorer. De hade enorma problem med att få dem att sammarbeta. Detta blir lättare på tre plan. Mekaniskt, viktmässigt och för plånboken
Var taggad som få att börja montera förarstolen...
Men det verkar inte som att det kommer att hända denna helg, ryggen har pajjat så man kan bara stå rakt eller sitta.
Allt annat är bara att glömma, känns som knivar som sticker en i ryggen så fort man rör sig
kommer nog bli riktigt bra när det är klart. Hade samma ide en gång i tiden. Fast jag hade en scirocco mk 1 och en audi v8 motor med växellåda. Men tiden räckte inte till och så hade man inte så mycket erfaren het på den tiden. så det blev aldrig av. Men iden finns kvar i bakhuvudet. Nån dag innan döden kanske.
Elektrolys bad är smutt. Ju högre ampere man pressar i desto renare blir det. Jag körde med 2st bilbatterier och en laddare. Funkar även på alu.
Först i Sverige var nog Berglund på gamla GTi-klubbens forum.
Han byggde hela bilen i princip klar men backade ur.
Den skulle ha VR6 Turbo i baken.
Det var åxå en Scirocco.
Denna bil finns till salu just nu på något forum....
TROR de var på Rejsa.
Snyggt jobbat..
Hur kommer du fästa "torpedväggen" får man ha den demonterbar för SFRO..
Skulle bli väldigt lätt skruvat om det gick o demontera den.. Eller det kanske inte blir så trångt? Svårt att få en uppfattning om hur nära motorn är på bilderna....