BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 162
- Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
- Ort: Stockholm/Linköping
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Fick tillbaka spridarna från BJP-Race idag.
Har haft inlämnade för kontroll, jag kan verkligen rekommendera att skicka dit dina spridare innan mappning.
Har haft inlämnade för kontroll, jag kan verkligen rekommendera att skicka dit dina spridare innan mappning.
Mathias Gustafsson
BMW E30 325
BMW E30 325
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Följt sedan sida 1, dock aldrig kommenterat.. Men det ser bra ut!
2 dörrars e30 är riktigt trevligt
2 dörrars e30 är riktigt trevligt
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 162
- Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
- Ort: Stockholm/Linköping
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Kul att du gillar den,tack!Joncho skrev:Följt sedan sida 1, dock aldrig kommenterat.. Men det ser bra ut!
2 dörrars e30 är riktigt trevligt
Håll utkick ikväll för då kommer det massor av bilder
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Mathias Gustafsson
BMW E30 325
BMW E30 325
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 162
- Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
- Ort: Stockholm/Linköping
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Nu är bilen redo för mappning på måndag 4/4 hos AG´s
Haters going to hate.
Batteri och bränslesystem.Gjordes iof förra sommarn.
Fälgarna blir vita i år.
Jag älskar det här handtaget!!
Nu äre dags för alla er som bara läser att skriva vad ny tycker
Provar lite olika storlekar på fälgar på bilderna, och ja de däck som sitter på nu ska bytas
Haters going to hate.
Batteri och bränslesystem.Gjordes iof förra sommarn.
Fälgarna blir vita i år.
Jag älskar det här handtaget!!
Nu äre dags för alla er som bara läser att skriva vad ny tycker
Provar lite olika storlekar på fälgar på bilderna, och ja de däck som sitter på nu ska bytas
Mathias Gustafsson
BMW E30 325
BMW E30 325
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 162
- Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
- Ort: Stockholm/Linköping
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Nu har jag varit på AG.s och mappat bilen.
Började med ett mystiskt trigger fel, som sedan försvann magiskt.
Sedan visade det sig att turbon inte orkar ladda mer än 1bar.
Det läcker laddtryck någonstans. Hittar inte vart. ev så är det den inbyggda wg,n som jag spänt upp så att den är stängd. Kanske borde svätsa igen den.
Eller så är turbon helt kass. Men om jag ska byta till en bättre modernare turbo så vill jag byta grenrör. Kör såhär ett tag och sparar lite pengar, så får vi se vad som händer.
Förra mappningen så hade jag 311whp 438wnm på 1,1bar och laddet kom tidigare.
Nu har jag 327whp 436wnm på0,99bar med en trött turbo
*
Började med ett mystiskt trigger fel, som sedan försvann magiskt.
Sedan visade det sig att turbon inte orkar ladda mer än 1bar.
Det läcker laddtryck någonstans. Hittar inte vart. ev så är det den inbyggda wg,n som jag spänt upp så att den är stängd. Kanske borde svätsa igen den.
Eller så är turbon helt kass. Men om jag ska byta till en bättre modernare turbo så vill jag byta grenrör. Kör såhär ett tag och sparar lite pengar, så får vi se vad som händer.
Förra mappningen så hade jag 311whp 438wnm på 1,1bar och laddet kom tidigare.
Nu har jag 327whp 436wnm på0,99bar med en trött turbo
*
Mathias Gustafsson
BMW E30 325
BMW E30 325
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Du ville ju att man ska skriva vad man tycker och jag tycker att du försöker lite för hårt med att få ett annorlunda utseende...men huvudsaken är ju att du är nöjd
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 162
- Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
- Ort: Stockholm/Linköping
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Tack ska du ha för kommentaren.Steve skrev:Du ville ju att man ska skriva vad man tycker och jag tycker att du försöker lite för hårt med att få ett annorlunda utseende...men huvudsaken är ju att du är nöjd
Det kanske har spårat ut lite, men jag får ju iaf ganska mycket uppmärksmhet.
Mathias Gustafsson
BMW E30 325
BMW E30 325
-
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 370
- Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
- Ort: gällivare
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Provade ni att ta bort "silen" som du har som luftfilter på turbon?
Hur blir den att köra med den breda framvagnen?
Kul bygge annars
Hur blir den att köra med den breda framvagnen?
Kul bygge annars
jimmy, gällivare
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 162
- Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
- Ort: Stockholm/Linköping
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Tack!salmon skrev:Provade ni att ta bort "silen" som du har som luftfilter på turbon?
Hur blir den att köra med den breda framvagnen?
Kul bygge annars
Nä, bara när vi provtryckte.
Kan den (silen) störa så mycket? Hade skumfilter där innan.
Jag har ju mest kört bilen på bana, så lite tyngre att styra och att det är lättare att baka ut ur garaget när man har så mycket styrvinkel.
Mathias Gustafsson
BMW E30 325
BMW E30 325
-
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 370
- Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
- Ort: gällivare
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
ja en sån sil kan sabba en del. en bekant tappade 80hk på en m30turbo med en liknande sil,
jimmy, gällivare
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 162
- Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
- Ort: Stockholm/Linköping
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Vaa.. Shit, då ska det bort genast.salmon skrev:ja en sån sil kan sabba en del. en bekant tappade 80hk på en m30turbo med en liknande sil,
Tack!
Mathias Gustafsson
BMW E30 325
BMW E30 325
- pimpmyfarad
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: ons aug 11, 2010 9:18 pm
- Ort: Motala
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
På polarens rx7 lyckades vi inte ladda mer än typ 0,6 bar med ett sånt där runt skumfilter (typ HKS) bytta skumfilter mot en liknande "sil" du har och vips så var vi upp på 1,3.
Men det kanske blir skillnad när man kommer uppåt i effekterna. Han hade kanske ~350 i maskin
Men det kanske blir skillnad när man kommer uppåt i effekterna. Han hade kanske ~350 i maskin
Nicklas T
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 162
- Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
- Ort: Stockholm/Linköping
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Ok, tror att boven i mitt drama är wastegate ( hoppas jag )pimpmyfarad skrev:På polarens rx7 lyckades vi inte ladda mer än typ 0,6 bar med ett sånt där runt skumfilter (typ HKS) bytta skumfilter mot en liknande "sil" du har och vips så var vi upp på 1,3.
Men det kanske blir skillnad när man kommer uppåt i effekterna. Han hade kanske ~350 i maskin
Mathias Gustafsson
BMW E30 325
BMW E30 325
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
HKS svampen är inte strypningen, åker själv ett sådant med 1.45bar och märker ingen som helst skillnad med eller utan.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 162
- Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
- Ort: Stockholm/Linköping
Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--
Nä, i mitt fall tror jag att det läcker någonstans på vägen, eller att min WG inte är helt stängd när den ska vara det.Elias_ skrev:HKS svampen är inte strypningen, åker själv ett sådant med 1.45bar och märker ingen som helst skillnad med eller utan.
Mathias Gustafsson
BMW E30 325
BMW E30 325