Sida 91 av 100

Postat: tis feb 03, 2009 11:35 pm
av Murranboy
Dra ballen i gruset :shock:
3st spridare per cylinder va något nytt!
Hur mycket kommer det att flöda till varje cylinder?

Fett bygge :thumbright:

//Johan

Postat: ons feb 04, 2009 9:08 am
av Tommy Luhr
varje cylinder kommer få lite mer än 6000cc vid full sula på spridarna :)

Postat: ons feb 04, 2009 10:31 am
av Dennis Öhman
Tommy Luhr skrev:varje cylinder kommer få lite mer än 6000cc vid full sula på spridarna :)
jvlar va törstig den ska va, Hur mycke mer sås ska in generellt om man jämnför methanol och bensin? e85 är ju ca 30-40% mer än bensin

Postat: ons feb 04, 2009 10:37 am
av Tommy Luhr
nästan det dubbla skall in med mettis jämfört med bensin.

hade inte behövt 3 1680cc /cyl men mer än två hade jag behövt.

Postat: ons feb 04, 2009 5:57 pm
av joel
en kille här i byn ska köra på strippen med volvo 16v å metanol men han har 1 st 6000cc per cylinder.. vad är för å nackdelar med så stora spridare.. kanske bara är en prisfråga :)

Postat: ons feb 04, 2009 6:02 pm
av Tommy Luhr
han kan få problem med tomgång på sin maskin om det inte är en revolutionerande spridare.

Jag började köra med två 1680cc spridare sen så blev det en rad till nu.


Btw, håller på för fulla muggar med motorn, väntar på turbo bara i stort sett sen är det pengar som skall till för bromsning.

Är det någon som har för mycket pengar över så kan ni få ett konto nr av mig så skall jag hjälpa er med den bördan ;)

Postat: ons feb 04, 2009 6:54 pm
av joel
Tommy Luhr skrev:han kan få problem med tomgång på sin maskin om det inte är en revolutionerande spridare.

Jag började köra med två 1680cc spridare sen så blev det en rad till nu.


Btw, håller på för fulla muggar med motorn, väntar på turbo bara i stort sett sen är det pengar som skall till för bromsning.

Är det någon som har för mycket pengar över så kan ni få ett konto nr av mig så skall jag hjälpa er med den bördan ;)
ne de är nog inget revolutinerade grejer han sa att dom va som 4 gardena slangar... hmm bra precision NOT.. :doh:

Postat: ons feb 04, 2009 7:01 pm
av turbodart
hei! hur blir det med forstøvingen fra dysa med mettis när du kjør så langt rør fra dysa til innsuget? (dyse nr.3, som sitter ensom...)

Postat: ons feb 04, 2009 7:19 pm
av Tommy Luhr
Sprutbilden kan bli lidande, men jag har kört långa hylsor förut på 1680 spridare med mettis och då märkte jag då inget problem med att bränslet föll ut på väggarna eller dylika fenomen.

Har för mig sprutbilden är lång och smal på 1680cc spridaren

Postat: mån feb 09, 2009 8:37 am
av Tommy Luhr
Måste skriva av mig lite.
Har ett konstigt fenomen som jag börjar bli trött på i verkstaden.
Varje gång jag skall ha nått eller jag plockar isär nått så försvinner alltid nått haha.
Igår plockade jag isär bränslepumpen för inspektion, idag skulle jag sätta ihop den.
Men två skruvar fattas, kan inte finna dom.
Känns ju underligt.
Hoppas små tomtarna kommer fram, sedan skall jag ta dom som gisslan i kompressorrummet och tvinga dom att spotta fram skruvarna.

Annars, vet ni vart man får tag på tumbult med "torx" skalle?

Postat: mån feb 09, 2009 9:14 am
av Kadett4wd
lägg pumpen åt sidan en stund i en bra kartong eller nåt.
sen när skruvarna dyker upp så lägger du dem också i kartongen.

det kan ta sin tid, men har ingen tagit dem så dyker de upp..

Postat: mån feb 09, 2009 9:39 am
av Tommy Luhr
Tomtarna sitter i gisslan och jag har fått mina skruvar:)

Ännu en gång skall rättvisan segra :)

Postat: sön feb 15, 2009 12:01 am
av Hammarström
Måste först gratta till ett grymt bygge,Sen en liten fundering visst åker du med aeromotive mekaniska bränsle pump vet du om en sån "orkar"suga om man har tanken bak? rätt lång sträcka ,Gkrafter o dyl. Tänkte montera den så lågt som möjligt i motorrummet i så fall.
Känns lite jobbigt med tank i motorrummet.

Postat: sön feb 15, 2009 12:04 pm
av Tommy Luhr
Tackar!

Ja den skall kunna gå att använda tank bak.
Den suger ju pumpen så det skall inte vara några problem, tror till och med det står i maualen.

den finns på www.aeromotiveinc.com

Postat: sön feb 15, 2009 7:32 pm
av Hammarström
Tommy Luhr skrev:Tackar!

Ja den skall kunna gå att använda tank bak.
Den suger ju pumpen så det skall inte vara några problem, tror till och med det står i maualen.

den finns på www.aeromotiveinc.com
Hittar inge info på sidan,men om vi leker med tanken att det är 2,5m bak till tanken o man accar med 1G då blir väl "sughöjden"för pumpen 2,5m,Om jag tänker rätt,låter lite mycke tycker jag,
Är det en kugghjulspump?Har du kvar Manualen?