Sida 95 av 178
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: tis okt 25, 2011 4:44 pm
av A.Kronberg
varför inte bara dra ut dom, gänga och sätta in en plugg.
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: tis okt 25, 2011 10:53 pm
av Fredrik Y
Hade pluggar men dom var ganska tråkiga, torrspruckna osv, borde gå att beställa på bmw, sitter på alla mina b38 spjäll ivf
mvh
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: tis okt 25, 2011 11:39 pm
av G.Nauta
Plockade undan några, ska ta reda på lite andra modeller imorrn!

Re: Heavy metal bmw:n
Postat: ons okt 26, 2011 6:23 pm
av Lukemeister
Jo de finns på BMW. Jag kan ta fram art nummer och pris om du vill!
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: ons okt 26, 2011 8:01 pm
av j björk
Ja, kolla gärna det Lukemeister
Brukar alltid gå bättre om man har ett art. nr. när man vill ha något de inte säljer varje dag..
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: fre okt 28, 2011 8:39 pm
av Lukemeister
Jag har haft jävligt mycket på jobbet. Men ska kolla på måndag!
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: sön okt 30, 2011 3:19 pm
av j björk
En liten uppdatering ska jag väl göra.
Byggt färdigt catchtanken och dragit lite slang:
Tyvärr kommer jag inte längre nu, väntar på delar..
Ville ha någon slags filter på tankurluftningen, ett vanligt förgasarbränslefilter blev lite litet då det är an 8 slang.
Det fick bli en sådan här lösning:
En smula overkill kanske, men man tar vad man har ibland
Nu i helgen har det inte blivit många knop gjorda
Har mest brottats med hur jag ska göra med elen.
Till slut har jag lyckats bena ut hur allt ska vara (hoppas jag) till sprutet och börjat dra lite:
Den veckade slangen är egentligen spolarslang, blev till att improvisera lite..
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: sön okt 30, 2011 6:20 pm
av knotan
göööt

trevligt att se att dte börjar likna nån sorts slutkläm på bygget nu, nästa år bara måste du ju ut

Re: Heavy metal bmw:n
Postat: lör nov 05, 2011 5:32 pm
av j björk
Ja, nästa år ska ju inte vara något problem tycker jag, om inget går väldigt fel..
Det har varit mycket klurande hur elsystemet ska se ut, och letande delar på senare tid.
Blir fanken inget vettigt gjort
Jag ville egentilgen ha nästan allt i kofferten, men det blir ohållbart.
Blir rätt mycket kabel, och ganska mycket grova kablar för att få till det.
Nu verkar det som det mesta hamnar fram till slut i alla fall
Ja ja, lite bilder:
Äntligen har jag fått mitt lock till olja in.
Det gick inte ha anslutningen över oljekanalen, därför är det ett fräst spår så oljan hittar in..
Jag höll på och trixade med en lösning för att försöka få dit både tryckontakt och givare, fick tillslut till en lösning som fick plats.
Men jag törs inte köra med den, för mycket skarvar och grejer som kan ställa till med problem
Men det skulle ju vara bra att mäta trycket i motorn, inte strax innan.
Det får bli en enkel lösning:
Kabelköljen:
50mm2 kabel, 16mm2 kabel, lite 7 ledad och en 10 ledad tror jag det var.
Jo, jag vet att 50mm2 kabeln är blå.. Men det blir hölje på alltihop så det gör inte så mycket.
Ett 200A skiljerelä till generatorn, nu kan jag få ihop det så allt bryts när man slår av huvudströmbrytaren
Lite tändning:
Jäkla pyssel att tvinna alla kablar
Men nu är det iaf. klart.
På plats.
Hade visst inte blivit några bilder på kabeldragning så här långt
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: lör nov 05, 2011 5:56 pm
av thedriftking
kanon!

Va kör du med för sprut?
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: lör nov 05, 2011 6:24 pm
av knotan
jag tror inte heller på lösningen med flera givare med kors å adapters mm
vibrationerna i motorn kommer göra att den lär läcka.
kan du inte bara sätta givarna på slang eller på själva pump eller något tidigare???
i micran så hade jag en nästan identisk platta på motorn för oljan, men ingen torrsup då, men då satte jag iallafall bpåde oljetrycksgivarna ooch oljematningen i filterhållaren istället, där slipper man ju vibrationer iom den inte sitter på motorn, plus att det fanns plats nog att ha en givare per gänga,
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: sön nov 06, 2011 9:56 am
av j björk
Jag har autronic sm4 och MW cdi, tror den heter pro16c.
Det blir en förgrening i närheten för olja till motorn och turbon, där har jag redan tidigare tänkt att tryckgivaren ska sitta.
Jag ville bara prova om placeringen på motorn var genomförbar, hade det gått bra hade jag hellre haft den där.
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: sön nov 06, 2011 10:25 am
av Kadett4wd
Jäklar du börjar få ordning på torpet.. =)
en sak slog mig,, Ventilkåpan.. undrar om inte den skulle bli skitsnygg om den vore svart frostlackad?
Re: Heavy metal bmw:n
Postat: sön nov 06, 2011 11:08 am
av j björk
Tackar, du menar sådan "skrynkelfärg"?
Det blir en kåpa till över större delen av ventilkåpan som blir svart, det blir nog bra hoppas jag

Re: Heavy metal bmw:n
Postat: sön nov 06, 2011 11:15 am
av Kadett4wd
ja precis sån där skrynkeltjosan.
jag visualiserade hela kåpan tillsammans med kåpan över stiften.
Sen framslipat det där M-Power.