Sida 96 av 100
Postat: sön maj 24, 2009 11:06 am
av Tommy Luhr
ja jag skall starta en ny tråd bara jag finner en bra brytpunkt..
ja vart provkörning blir vet jag inte, motorn måste ju hålla i bänken med.
Hoppas verkligen den gör det.
Har ju gjort allt som står i min makt för det men man vet ju aldrig.
Börjar bli lite nervös faktiskt
Postat: sön maj 24, 2009 12:31 pm
av Tjernell
Ser bra ut , hoppas verkligen att det håller.
Vad är det för tjocklek på alu i plenumet ?? 5mm hoppas ja .
Blev det något sprutbyte med ??
Postat: sön maj 24, 2009 1:26 pm
av Tommy Luhr
5mm ja, skall staga lite med.
Ja jag kör samma sprut som du

Postat: sön maj 24, 2009 6:58 pm
av Ante Karlsson
Nu var plenumet färdigsvetsat!

Postat: ons maj 27, 2009 11:30 am
av Tommy Luhr
Postat: ons maj 27, 2009 1:17 pm
av Kristoffer Helle
Postat: ons maj 27, 2009 2:10 pm
av Köttig
Schysta fogar

Postat: ons maj 27, 2009 7:24 pm
av johan johansson
har du någon speciell box(autronic) eller klarar alla att driva 12 spridare
jag har bara 8 spridar utgångar i min härva.
eller det kanske går att köra på någon annan utgång.
hoppas det går bra på bromsningen
johan
Postat: ons maj 27, 2009 8:10 pm
av Tommy Luhr
japp har en speciell box:)
7bars mapp med.
hej
Postat: tor maj 28, 2009 12:54 pm
av calle Bengtsson
Hej Tommy ser super fint ut som vanligt

skall plenumet vara skruvat eller är det weissbieren som gör min syns lite skum!!
och så undrar jag vad bilen kommer att dra i stadskörning
Mvh Calle
Postat: fre maj 29, 2009 12:10 am
av Christer J
Äntligen klar, världens mest försenade turbo! Tommy har verkligen varit
tålmodig. Men som sagt nu är den klar, så kom o hämta!
Nu har du turbo så det räcker (hur många gånger har man inte trott det?)

/Christer
Postat: fre maj 29, 2009 12:16 am
av Tommy Luhr
sköna bilder.
ser mycket bra ut måste jag säga, hoppas inte den behöver gå på övervarv, då är det lite tryck på vevaxeln isåfall.
Tack för ett bra jobb Christer, höres imorgon tänker jag.
Postat: fre maj 29, 2009 12:21 am
av Tommy Luhr
Calle, insuget är skruvat ja
och denna är ju en miljömotor så+ tar den över en liter milen blir jag arg;)
Postat: fre maj 29, 2009 1:39 pm
av j björk
Vad var det för spec. på turbon?
Ser ut som BW kompressorhjul men garrett kåpa?
Vad blev det för mått på avgas turbin, ser väl inte så stor ut i förhållande till kompressorn?
Postat: fre maj 29, 2009 2:36 pm
av Roger Persson
Fint att det går framåt för dej..

Är riktigt imponerad!
