Sida 2 av 6
Postat: lör aug 26, 2006 1:25 pm
av Amazon1968
Ser trevligt ut, skönsjungande weber 50 och "bigblock" b20 kan aldrig vara fel!

Postat: lör aug 26, 2006 1:58 pm
av Roger Persson
Hej.. Är de stroker vev i b20in?

Trevlig motor..

Ljudet är fin fint från dubbla förgasare.. Tyvär kör man ju med överladdat så får aldrig höra det fina ljudet förutom när man synkar gasarna och då brukar man varva på lite extra..

Postat: sön sep 03, 2006 2:50 pm
av Bjoern_
Vad sitter det för kam i den ?
Postat: sön sep 03, 2006 3:44 pm
av pejon
Hejsan, det sitter en 8 bultad, strokad, härdad och nollbalancerad vev i den.
Kamaxeln är en NH 12-48.

Postat: sön sep 03, 2006 5:07 pm
av Bjoern_
ok!...
Hade de inte vari härligt o hänga på turbo ?

Postat: sön sep 03, 2006 7:49 pm
av pejon
Bjoern_ skrev:ok!...
Hade de inte vari härligt o hänga på turbo ?


Turbo ä bara för fegisar

Postat: sön sep 03, 2006 8:11 pm
av * * * NXJ * * *
pejon skrev:

Turbo ä bara för fegisar


= SUG / TURBO
Tare lungt alla TURBOLOVERS. Jag VET att brorsan

TURBO

/NXJ
Postat: sön sep 03, 2006 8:53 pm
av Roger Persson
pejon skrev:Hejsan, det sitter en 8 bultad, strokad, härdad och nollbalancerad vev i den.
Kamaxeln är en NH 12-48.

Ja funderat på om de kan löna sej lägga i en b230 8viktad vev i en b20..? Tänkte på den fina balanseringen dom har på höga varv med 8motvikter istället för 4ra.. Men kanske overkil..

Frågan är hur mkkt man måste göra för få i den.. anse räcker med fräsa om blockets ram lägen eller svarvar man veven? Att lägga i en b23 vev i en b230 ska bara va sätta dit axialbrickor iaf.. Så en b230 vev borde vara de omvända..

Postat: sön sep 03, 2006 9:17 pm
av Bjoern_
NXJ skrev:pejon skrev:

Turbo ä bara för fegisar


= SUG / TURBO
Tare lungt alla TURBOLOVERS. Jag VET att brorsan

TURBO

/NXJ
haha

!
Postat: mån sep 04, 2006 8:46 pm
av pejon

Jabba, nu e då bromsproblemet hittat. Ingen backventil, samt kärvande cervoklocka.
Nu ska ja bara kolla att brenslepumpen orkar hålla motorn med soppa.
Sen ere ba resten kvar.

Postat: mån sep 04, 2006 9:37 pm
av * * * NXJ * * *
pejon skrev:
Jabba, nu e då bromsproblemet hittat. Ingen backventil, samt kärvande cervoklocka.
Nu ska ja bara kolla att brenslepumpen orkar hålla motorn med soppa.
Sen ere ba resten kvar.

Ba resten kvar

Så är det för mig oxå...

/NXJ
Postat: tis sep 05, 2006 12:06 pm
av Roger Persson
pejon skrev:
Jabba, nu e då bromsproblemet hittat. Ingen backventil, samt kärvande cervoklocka.
Nu ska ja bara kolla att brenslepumpen orkar hålla motorn med soppa.
Sen ere ba resten kvar.

Gött du hittat broms problemet..

Hade samma problem.. Min 164ra bromsklocka kärva med och gick inte tebax så som den ska.. Fic tag på en ny bättre beg för bara 400 + frakt från öland..

Gött när bilen är helt körbar.. Ut och gasfot testa nu..

Postat: mån sep 11, 2006 4:40 pm
av pejon

Jess, nu ere provkört.
Och då försvann även problemet med bestyckningen.
Den kyvtog nog luft genom bromscervon.

Rejäla hål ryter bra.
Postat: mån sep 11, 2006 5:54 pm
av Jens Gustavsson
härligt!
Postat: mån sep 11, 2006 8:32 pm
av * * * NXJ * * *
Finfint brollan. Ser fram emot att få provköra

nästa sommar

/NXJ