Sida 2 av 21

Postat: sön nov 05, 2006 5:45 pm
av RoGGaH
Jens Gustavsson skrev:mattias har nya bilder på bilen som vi tog vid ett garage besök när eric s B20 bromsades
Ja lägg gärna upp dom.

Postat: sön nov 05, 2006 5:49 pm
av RoGGaH
volvo140turbo skrev:
RoGGaH skrev: Repan med 1,8 i ladd var mest ett mistag var inte meningen att ladda
så mycket därför klev jag av vid 5000rpm. Och det är där den börjar dra iväg riktigt med effekten. Så vid samma varvtal så skiljer det rätt mycket
mellan 1,3 och 1,8 i ladd.

Mvh// Roger


varför gjorde du de?
Lite rädd om toppackningen och laddet var på väg uppåt fortfarande.
Skulle köra dagen efter.

Postat: mån nov 06, 2006 12:32 am
av mattias
Bild

Bild

Bild

Postat: mån nov 06, 2006 7:49 am
av RoGGaH
Tackar för bilderna.

Postat: mån nov 06, 2006 9:19 am
av Jens Gustavsson
det var kul att vi han kolla på din bil också en snabbis. den ska inte upp i rullarna nått snart igen??

Postat: mån nov 06, 2006 11:52 am
av RoGGaH
Jens Gustavsson skrev:det var kul att vi han kolla på din bil också en snabbis. den ska inte upp i rullarna nått snart igen??
Kommer nog att bromsa fram mot vår kanten.
Måste fixa en ny växellåda och bättre kylning först då den haft en tändens att gå varm. Samt koppla in cdi tändningen då den redan nu släcker gnistan.

Du får ta och fixa till B20 i vinter och komma ner och knäcka Erik :)

Postat: mån nov 06, 2006 3:55 pm
av Jens Gustavsson
den står vinterkonserverad men helt startklar, så länge han inte närmar sig mina 10.83/402m så känner jag mig ganska lungn och jobbar vidare med vega projektet som prio ett 8)

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6232&start=0

kanse kommer med den istället och spränger eran fina bänk :lol: (hur fungerar det att köra automat i eran bänk?? går det att läsa rpm via tändning, drivline förlust???)



men jag erkänner att det skulle va mycket intresant.
jag brukar svara just över 400hk på den klassiska frågan om hur mycket effekt jag har, men vet i fan om man kanse inte har lite mer ändå när eric fick så många?? om inte så blir man besviken på konseptet jag har då min motor är betydligt mycket mer trimmad, men man vet alldrig förns man har testat :) .

det blir intresant och se vilken tid och slutfart eric får på vårtävligen.

Postat: mån nov 06, 2006 6:55 pm
av KristoferS
Snyggt bygge

Postat: ons nov 08, 2006 4:28 pm
av RoGGaH
Hehe det ända som händer är att det blir rött på skärmen har provat :)
Hur mycket pulver tror du det blir i den då?

Det fungerar hyfsat... bara det går att låsa lådan på växlarna. Sen får man kolla hur mycket lådan slirar och tänka på det. Men det är ju inte optimalt. Beror mycket på vad det är för typ av låda.

Postat: ons nov 08, 2006 8:39 pm
av j björk
Jävligt frächt bygge!

Postat: sön feb 18, 2007 12:59 pm
av egnesund
tjabba... vart har du fått tag på polybussningarna till bilen? kollade på motor nords sida men där fanns det inget till 02:or?

tack för svar
mvh
andreas

Postat: sön feb 18, 2007 7:19 pm
av Schlorven
egnesund skrev:tjabba... vart har du fått tag på polybussningarna till bilen? kollade på motor nords sida men där fanns det inget till 02:or?

tack för svar
mvh
andreas
Kolla med KG-trimning, dom har

Postat: sön feb 18, 2007 9:29 pm
av bmw02touring
Köpte mina bussningar här:
http://www.racetep.com/bmw2002.html

3dagars leverans tid, betalade moms och tull på 15% av värdet. Kanon att ha att göra med.

//Niclas

Postat: tis jun 26, 2007 7:22 pm
av Jens Gustavsson
film mm från sunsvall http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=15992

Rogga H

Tackar!
Får hoppas det blir ännu bättre nästa nästa gång.
Håller på att fixa riktiga slicks Och i dag snöt jag ur den 46hk och 50Nm till
i bänken så nu hoppas jag nian sitter nästa gång.
vart hitta du de hästarna då? laddtryck, soppa , tändning??

Postat: tis jun 26, 2007 7:35 pm
av RoGGaH
Fort farande samma tryck 1.6-1.7bar bara lite högre i början 1.8 för lite mer moment. Turbon värkar inte orka nå mer har inte mätt mottrycket men den ger inte mer tryck fast än jag ökar dutycyklen.
Ställde om avgaskammen från 2,8mm lyft i öd till 4,3mm.
och då gick det att köra mer tändning och lite tunnare :thumbright:
840-850gr i avgas temp.
605hk på hjulen Ca: 710hk i motorn och 668Nm. Fortfarande på macksoppa :D