Sida 2 av 13
Postat: ons nov 22, 2006 9:24 pm
av Mr Garrett
Fixat en liten snurra oxå:

Postat: tor nov 23, 2006 7:36 am
av Jonny Karlberg
nice. blir ju fint som snus det här

Postat: tor nov 23, 2006 12:38 pm
av Turbokoftan
Hehe redigt, det här kommer nog spåra ur
Vad tänker du köra med för bakaxel?
Lycka till med projektet
Mvh
Cristofer
Postat: tor nov 23, 2006 1:03 pm
av Mr Garrett
Ja, risken för att projektet drar iväg både tids och penningmässigt finns alltid
164:an spårade iväg till svårbesiktad
Har förbjudit mig att byta original-bakaxeln förrän den är sprängd

Postat: tor nov 23, 2006 1:06 pm
av Turbokoftan
Mr Garrett skrev:Ja, risken för att projektet drar iväg både tids och penningmässigt finns alltid
164:an spårade iväg till svårbesiktad
Har förbjudit mig att byta original-bakaxeln förrän den är sprängd

Haha jo man får det intrycket konstigt nog
Ja, med den rovan är det väl inga problem?=)
Postat: fre nov 24, 2006 2:01 pm
av Madrace
Helskönt bygge..rak 6:a och liten kaross

Postat: lör nov 25, 2006 8:56 am
av Mr Garrett
Tackar !
Håller på mäter in motorn.........
Många centimeters flytt av torpedväggen blir det....

Postat: lör nov 25, 2006 2:32 pm
av stecka
coolt ett sånt här projekt funderar jag på oxå fast med en m20 istället får se om orken finns framöver. Jobba på ser bra ut det där.
Postat: lör nov 25, 2006 8:41 pm
av Mr Garrett
Påbörjat slakten av torpedväggen, ett stort hål blev det idag

Postat: tis nov 28, 2006 9:10 am
av Mr Garrett
Kapat ur kardantunneln oxå

Postat: tis nov 28, 2006 11:12 am
av j björk
Det är riktigt!
Friskt kapat hälften försvunnet

Postat: tor nov 30, 2006 12:18 pm
av Mr Garrett
Provmontering av M30:in
Det är trångt men verkar möjligt
Cylinder 1-3 får lite trångt med grenrören men det ska nog gå få dit långradie böjar med lite tur.
Trångt även på insugs sidan men det kan gå utan att modifiera pedalstället
Tur att M30:in har inverterad placering av spjällhuset

Postat: tor nov 30, 2006 7:18 pm
av knotan
helt galet om du får det där att funka

men känns som det är övervägande risk för urspårning som tidigare påpekat

Postat: tor nov 30, 2006 9:47 pm
av Mr Garrett
Det verkar hyfsat stabilt trots allt...bättre än jag trodde...!!
En ny torpedvägg ska nog gå bra att snickra till
Ska behålla original instrumentpanel för att inte göra besiktningsgubbarna
alltför nervösa.

Postat: sön dec 24, 2006 12:48 am
av Patrik H
det ser skoj ut ,ser ut att bli bra vikt fördelning
lycka till
här är bild på min kapade torpedvägg
ganska dålig bild men man ser lite i alla fall
http://www.garaget.org/?car=24236