jo chassit och grenrör mm det är juGlufsen skrev:Så jävla fränt att någon äntligen bygger en seriös och grym dieselmerca...

har du nå bra däck så du får fäste?
har du testat nått mot klockan?
jo chassit och grenrör mm det är juGlufsen skrev:Så jävla fränt att någon äntligen bygger en seriös och grym dieselmerca...
det törs jag inte lovaMB 4 ME skrev:Jag har inte provat några tider med just detta chassie med den dieselrovan som jag hade i den vita. Men med den vita var jag ju å körde i åmsele ju, Dåliga tider pga slirande å studsande bakvagn trots försök med rallycross slicks. Kopplingen slirade också värre än en fylltratt med boots i vinterföre. Men hoppas i år på att kunna skaffa bättre däck än dom jag hade då...
En sak jag undrar lite över är om axeln (1041) kommer att hålla? Vridet i den nya motoruppsättningen kommer att hamna ganska lågt i registret.
tror du inte att det blir ännu mer vrid eller?MB 4 ME skrev:vridet är mellan 450-550nM runda slängar vid 4000 -5000r. kanse lite lägre rpm. Kopplingen har jag ingen än. Men vill ej ha flerskivigt.
Jens Gustavsson skrev:
tror du inte att det blir ännu mer vrid eller?
rekomenderar en 10" black-magic om det ryms på svänghjulet och en tryckplatta med 7-800kg= kommer alldrig att slira+ att den blir ganska mjuk vid snäll körning.