Mc förgasare på turbobil

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

NXJ skrev:Här kommer bilder på mina gasare. Någon som vet hur de ska moddas för turbobruk :?:
Saknar svar :!: :!: :!:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

larsat skrev:www.sporthoj.com
Det är ju lite synd att man måste registrera sig där för att överhuvudtaget kunna läsa frågor o svar om detta ämne :(
Ser ingen mening med att registrera sig på en massa olika sidor man inte besöker annars.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Användarvisningsbild
Herr O
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: mån mar 13, 2006 2:08 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Herr O »

kolla med nån skotertrimmarfirma typ mcexpress dom turbokonverterar ju skotrar med likadan förgasare tex yamaha rs venture
Allibow
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: fre apr 13, 2007 11:58 am

Inlägg av Allibow »

fått nån ordning på gasarna ?
[Vadfals Racing]
Användarvisningsbild
Daniel Forsberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: tis aug 08, 2006 10:14 am
Ort: Sundsvall

Inlägg av Daniel Forsberg »

Du måste trycksätta under samt översida på membranen, även flotörhus.
MVH
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Allibow skrev:fått nån ordning på gasarna ?
Jag har inte haft så mycket tid till PV meckande, men det händer lite då å då iaf.
Radar skrev:Du måste trycksätta under samt översida på membranen, även flotörhus.
MVH
Har du mer info vore jag evigt tacksam. Gärna mer ingående förklaringar.

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
Daniel Forsberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: tis aug 08, 2006 10:14 am
Ort: Sundsvall

Inlägg av Daniel Forsberg »

Det var 10år sen jag lekte med turbohoj, men ska försöka.

Du får göra ett uttag på plastlocken så du kan trycksätta ovansidan på membranen. Om jag inte missminner mig helt fel så trycksätts undersidan utan modifikation, men provblås utan membran från trycksidan och kolla om det kommer luft på undersidan av membranet. Kolla om flottörhuset har en avluftning, där ska det in tryck. Tror att avluftningen sitter innanför den stora ovala "ringen", om den gör det så är ju det fixat från fabrik. Det SKA finnas nån sorts avluftning, och där ska tryck in.

Hoppas du förstod min röriga text.
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Radar skrev:Det var 10år sen jag lekte med turbohoj, men ska försöka.

Du får göra ett uttag på plastlocken så du kan trycksätta ovansidan på membranen. Om jag inte missminner mig helt fel så trycksätts undersidan utan modifikation, men provblås utan membran från trycksidan och kolla om det kommer luft på undersidan av membranet. Kolla om flottörhuset har en avluftning, där ska det in tryck. Tror att avluftningen sitter innanför den stora ovala "ringen", om den gör det så är ju det fixat från fabrik. Det SKA finnas nån sorts avluftning, och där ska tryck in.

Hoppas du förstod min röriga text.
Tackar, tackar. Jag förstod. Ska kolla på gasarna om jag förstår då me :roll:

:arrow: NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

trycksättning av trottlarna löser sig själv via hålen på undersidan av trottlarna, men flottörhusen ska oxå trycksättas, gärna med ett dynamiskt tryck så du slipper jättestora munstycken....
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Pitebo: Du verkar ju ha koll på det här. :wink:
Du skulle inte vilja hjälpa till här så man kanske börjar förstå hur man ska göra. :roll: :)

Ska sätta igång med ett projekt snart.
Ska köra med förgasar turbo och sitter och funderar på om jag ska köra med 4 st mikini 36 eller 1 Weber 40
Nån som vet hur många hk mikini förgasarna klarar av att leverera till :?:
Undrar samma sak med Weber?

Sen vare ju det här med trycksättningen. :roll:
Så jag lägger upp en bild på dom så att nån kan få rita på, och försöka förklara hur man gör :)

1: Bränsle.
2: Avluftningsnippel? (Syns ej på bild, Men sticker ut ett rör på undersidan.)

Bild
Allibow
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: fre apr 13, 2007 11:58 am

Inlägg av Allibow »

Fanzy det verkade vara riktiga old-school förgasare de där

altså du ska väl ändå inte ha tryck på ovansidan av trotteln/membranet?
då kan dom ju inte röra på sig ?!

så här ser mina ut som ska i 740in tyvärr bara 38or men de duger nog gott till effekten som jag har tänkt

Bild
[Vadfals Racing]
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Allibow skrev:Fanzy det verkade vara riktiga old-school förgasare de där

altså du ska väl ändå inte ha tryck på ovansidan av trotteln/membranet?
då kan dom ju inte röra på sig ?!

så här ser mina ut som ska i 740in tyvärr bara 38or men de duger nog gott till effekten som jag har tänkt
Fanzys gasare verkar vara mod äldre. Han lägger nog upp en egen tråd....

Allibow: Mina fuggar verkar vara som dina. Har du mer info om moddningen? Gärna bilder med förklarande text :roll: :shock: :roll:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Allibow skrev:Fanzy det verkade vara riktiga old-school förgasare de där

altså du ska väl ändå inte ha tryck på ovansidan av trotteln/membranet?
då kan dom ju inte röra på sig ?!
Jo dom är inte dirket nya. Men hittade dom på jobbet och jag tycker ju att det borde på trycksätta dom.
Nej jag har inte sagt jag ska ha tryck där :)


Men jag lägger upp en egen tråd och hoppas på svar där :)
bulten
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: tis jun 13, 2006 6:28 pm
Ort: Mölndal

Mc förgasare

Inlägg av bulten »

Hej! Skall också åka med liknande förgasare(från zxr 750)har du fått någon info om ombygnad?Jag pratade med Marklund och han sa att till 99% så kunde man köra med dom som är.Täta flotör "skätt" slangarna.mvh Mikael
Skriv svar