Saknar svarNXJ skrev:Här kommer bilder på mina gasare. Någon som vet hur de ska moddas för turbobruk![]()

Det är ju lite synd att man måste registrera sig där för att överhuvudtaget kunna läsa frågor o svar om detta ämnelarsat skrev:www.sporthoj.com
Jag har inte haft så mycket tid till PV meckande, men det händer lite då å då iaf.Allibow skrev:fått nån ordning på gasarna ?
Har du mer info vore jag evigt tacksam. Gärna mer ingående förklaringar.Radar skrev:Du måste trycksätta under samt översida på membranen, även flotörhus.
MVH
Tackar, tackar. Jag förstod. Ska kolla på gasarna om jag förstår då meRadar skrev:Det var 10år sen jag lekte med turbohoj, men ska försöka.
Du får göra ett uttag på plastlocken så du kan trycksätta ovansidan på membranen. Om jag inte missminner mig helt fel så trycksätts undersidan utan modifikation, men provblås utan membran från trycksidan och kolla om det kommer luft på undersidan av membranet. Kolla om flottörhuset har en avluftning, där ska det in tryck. Tror att avluftningen sitter innanför den stora ovala "ringen", om den gör det så är ju det fixat från fabrik. Det SKA finnas nån sorts avluftning, och där ska tryck in.
Hoppas du förstod min röriga text.
Fanzys gasare verkar vara mod äldre. Han lägger nog upp en egen tråd....Allibow skrev:Fanzy det verkade vara riktiga old-school förgasare de där
altså du ska väl ändå inte ha tryck på ovansidan av trotteln/membranet?
då kan dom ju inte röra på sig ?!
så här ser mina ut som ska i 740in tyvärr bara 38or men de duger nog gott till effekten som jag har tänkt
Jo dom är inte dirket nya. Men hittade dom på jobbet och jag tycker ju att det borde på trycksätta dom.Allibow skrev:Fanzy det verkade vara riktiga old-school förgasare de där
altså du ska väl ändå inte ha tryck på ovansidan av trotteln/membranet?
då kan dom ju inte röra på sig ?!