Skillnad på kammar för sug-, turbo- och kompressor?

Diskussioner för erfaret folk
BMW_pelaren^^
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
Ort: HELSINGBORG

Inlägg av BMW_pelaren^^ »

nej de har du vell rett i men de fins jäkligt fina agregat i da så man har ju inte dom problemen som man hadde på 80 talet inte sant ?
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

Det skulle vara intressant att veta vad en ny standardaudi, eller vadsomhelst, har för laddtryck och avgastryck på maxvarv.

Med dom finare aggregaten, prioriterar biltillverkarna att turbon ska spoola ännu tidigare, eller mer maxeffekt?

Det ger olika storlek på agg och olika kamaxlar.
BMW_pelaren^^
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
Ort: HELSINGBORG

Inlägg av BMW_pelaren^^ »

monga av dom nya bilarna har så höga mot tryck så de e sjukt läste om audi 1,8 t de va så helvete me mot tryck hadde nått me avgas reningen att göra
Användarvisningsbild
tobiasw
För mycket laddtryck
Inlägg: 224
Blev medlem: lör jun 09, 2007 8:43 am
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av tobiasw »

Nu är ju den här bilen typ 15 år gammal.. men det är lite intressant ändå
3000GT med andra turbos och grenrör.. killen som skriver testar vad ett avgassystemsbyte ger för effekter =)
http://www.3si.org/forum/showthread.php?t=292610
(hoppas man inte behöver vara reggad för å läsa)
www.WiTune.se mappning/effektmätning i nav-dyno.
Super 7 byggs på volvodelar
3000GT , 10.91@222km/h på 1720kg+ ;)
Skriv svar