Sida 2 av 2
Postat: fre feb 16, 2007 12:45 pm
av Flinta
alltså, pengar är inte det stora problemet,, utan vill ha en jävligt bra kam som funkar mellan 500-600hk, har du några tips eller värden på hur en sån kam ska se ut jens??
Postat: fre feb 16, 2007 1:19 pm
av Jens Gustavsson
Flinta skrev:alltså, pengar är inte det stora problemet,, utan vill ha en jävligt bra kam som funkar mellan 500-600hk, har du några tips eller värden på hur en sån kam ska se ut jens??

om det fans fler som du skulle jag trimma motorer på heltid istället för att ränsa avlopp mm
om du spesar upp motorn ordäntligt (ju mer info ju mer exakt kam) så hjälper jag dig med en GL-racing kam.
det blir 37mm lyftare med sjusterig under lyftarn? finns bäst med profiler till de lyftarna.
Postat: lör feb 17, 2007 12:38 pm
av Flinta
okej,, b230ft-96, spm stakar, lite avsvarvade kolvar, balanserade, 531, duktigt portad,(flödespapper kommer) med 38,46 ventiler, blir ett hemma svetsat grenrör, tial 38mm wastegate, precision SC-6031E turbo agg ska palla ca580hk, har dta 48exp insprut på bilen siemens 630cc spridare mm mm, o målet är 400hk på bakhjulen, men vill helst köra med 35mm tryckarna, men går inte det så byter ja till 37mm
Postat: lör mar 03, 2007 11:11 am
av Flinta
nähäpp