Sida 2 av 2

Postat: fre feb 16, 2007 12:45 pm
av Flinta
alltså, pengar är inte det stora problemet,, utan vill ha en jävligt bra kam som funkar mellan 500-600hk, har du några tips eller värden på hur en sån kam ska se ut jens??

Postat: fre feb 16, 2007 1:19 pm
av Jens Gustavsson
Flinta skrev:alltså, pengar är inte det stora problemet,, utan vill ha en jävligt bra kam som funkar mellan 500-600hk, har du några tips eller värden på hur en sån kam ska se ut jens??

:) om det fans fler som du skulle jag trimma motorer på heltid istället för att ränsa avlopp mm :lol:

om du spesar upp motorn ordäntligt (ju mer info ju mer exakt kam) så hjälper jag dig med en GL-racing kam.

det blir 37mm lyftare med sjusterig under lyftarn? finns bäst med profiler till de lyftarna.

Postat: lör feb 17, 2007 12:38 pm
av Flinta
okej,, b230ft-96, spm stakar, lite avsvarvade kolvar, balanserade, 531, duktigt portad,(flödespapper kommer) med 38,46 ventiler, blir ett hemma svetsat grenrör, tial 38mm wastegate, precision SC-6031E turbo agg ska palla ca580hk, har dta 48exp insprut på bilen siemens 630cc spridare mm mm, o målet är 400hk på bakhjulen, men vill helst köra med 35mm tryckarna, men går inte det så byter ja till 37mm

Postat: lör mar 03, 2007 11:11 am
av Flinta
nähäpp