Jo de blev några repor men bara strul med de ena med de andra!Jens Gustavsson skrev:jarmo hur går det med oldsen, har du hunnit gasa nått med den i sommar?
jarmos överladdade bilar
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Jarmo skrev:Jo de blev några repor men bara strul med de ena med de andra!Jens Gustavsson skrev:jarmo hur går det med oldsen, har du hunnit gasa nått med den i sommar?
var det mest kompressor remmen eller?
fick du nån årdning på bestyckningen/bränsletryck mm och vad var det för förgasare du hadde?
jag ska ju igång med min tryck holley snart och det är intresant att höra bestyckningar mm.
jag har en BG (demon) RS svarta halsringarna, som ska få smaka tryck så fort jag får tummen ur.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jens Gustavsson skrev:Jarmo skrev: Jo de blev några repor men bara strul med de ena med de andra!
var det mest kompressor remmen eller?
fick du nån årdning på bestyckningen/bränsletryck mm och vad var det för förgasare du hadde?
jag ska ju igång med min tryck holley snart och det är intresant att höra bestyckningar mm.
jag har en BG (demon) RS svarta halsringarna, som ska få smaka tryck så fort jag får tummen ur
Till en början trodde jag förgasarn var fel.Men de visa sig att accpumparna va för små.Motorn ville bara kväva sig från start.Vad göra jo i med större accpumpar.Nu börja den lira bättre.Polarn komm för bi sa till mig sätt i den största camen i förgasarn,Sakt o gjort i med dessa nu börja den svara jävligt bra på gasen.Tackar dig tornbärj för detta tips. Nu kväver den sig inte från start. Får se vad som händer när man ger ful gas.Troligen går den snålt.Men de löser jag med cheter plattan tillskots bränsle ska matas in den vägen även vatten.. spruttet ska se till att den inte går magert.Vi får se till sommarn vart detta leder till!.Jens jag kör med 850 ad demon förgasare kommer inte ihåg vilka mönstycken jag satte i tror de va 90-95 bränsletrycket vid laddning blir inte som jag vill ha de ska prova en grej här får se om de blir som de är tänkt!!
Fräna bilar
Dock förstår jag inte riktigt tjusningen med att pilla med förgasare till förbannelse för att få det att funka skapligt..
Dit med ett ordentligt sprut och bara fixa alla brister i realtid innifrån bilen

Dock förstår jag inte riktigt tjusningen med att pilla med förgasare till förbannelse för att få det att funka skapligt..
Dit med ett ordentligt sprut och bara fixa alla brister i realtid innifrån bilen

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
björk
Tack! Jo de är sant ett sprut vore en bättre lösning på de hela.Vill en då fortsäta detta konsept .Har lagt för mycke tid på detta.Vill inte släppa de här än vi finnar är envisa de ska bara funka perkeele saataana! [/code][/quote]
oldsen
Lite kort info om oldsen 65a.Blev några resor på lokala strippen.Jo de blev rekord tid 12.3 184.Bilen skulle säljas ville inte köra några full gas race ville inte riskera att den skulle gå sönder.Men de va svårt att säljan i dessa tider så den fick bli kvar! Så de blev att uppgradera den lite med lite steroider. hitta Alu AFR toppar 190 Dessa ska portas i avgkanaler för bättre utsläp.Dessa ska även få titan ventiler på insug.Även aut lådan ska få transbrake från TCI.Lusgas tuben ska uppnas får mata på med lustgas så ska väll de bli bättre tider på bilen.MVH JARMO!