ok, det blir mao enkelt och billigt att lösa när man väl står inför det problemet.
Ok, jag kan köpa det resonemanget.
Vilken förpump orkar?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
om returen från motorn går till lilla tanken vill säga.mattias skrev:Ja, och kontentan är att nästan vad som helst duger.volvosmurfen skrev:Det är förpumpar vi diskutterar här...
om man vill ha kallare soppa och retur till stora tanken så måste flödet va högre än högtrycks pumparna.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Kommer kanske köra dubbla spridarrader med dubbla pumpar, billigt och bra från skroten.
Så då är tanken att ta bort högtryckspumpen bak vid tanken och ersätta den med en elförgasarpump som matar en cathtank som sitter fram under huven med dubbla pumpar till varsin rail som sedan returnerar till catchtanken och sedan därifrån tillbaks till soppa tanken.
finns billiga 130 l/h för 199:- på biltema borde räcka om man returnerar til catchen först annars är det väll bara att ta 2.
Så då är tanken att ta bort högtryckspumpen bak vid tanken och ersätta den med en elförgasarpump som matar en cathtank som sitter fram under huven med dubbla pumpar till varsin rail som sedan returnerar till catchtanken och sedan därifrån tillbaks till soppa tanken.
finns billiga 130 l/h för 199:- på biltema borde räcka om man returnerar til catchen först annars är det väll bara att ta 2.