Sida 2 av 2
Postat: tor apr 05, 2007 1:51 am
av sjobas
calibra (getrag f28) turbolådorna passar.. iaf på ng900/og9-3 utan större bekymmer, det enda man får göra om är växellänkaget..
Postat: lör apr 07, 2007 8:06 pm
av Roberth
Vad jag har fått för mig så håller inga lådor för trimmning! oavsett märke... men det kanske är min egen uppfatning

Postat: lör apr 07, 2007 11:18 pm
av Siles
Bobban skrev:Vad jag har fått för mig så håller inga lådor för trimmning! oavsett märke... men det kanske är min egen uppfatning

Det är nog sant
Jag kan säga efter div trimmade saabar (mest 900) så är deras lådor kanske lite klenare än andra. MEN bara lite. kolla bara på tex volvo 850 deras lådor är minst lika klena. Sen finns det vissa exemplar från alla märken som håller för det mesta.
Hade en 9000 -85 med ca:350hk och org låda som höll för allt, var mest drivknutar som gav sig. Bara man vet när och hur man ska trycka på gasen och byter olja ofta så funkar det mesta. Bara inte Murphy kommer och går förbi när du gasar

Postat: sön apr 08, 2007 9:23 am
av Roberth
Sen attt saabarna har finfint vrid från låga varv gör saken inte bättre!
Jag själv har köpt mig en förstärk låda till min 9k nu, å de ska bli roligt å se hur länge den håller!
Dok så kanske man ska kalla den saab orginal race, då allt innehåll är
saabs eget...enda som är ändrat är en stumhylsa på pinjongaxeln istället för deras klämhylsa.
