Postat: lör mar 24, 2007 9:03 pm
Roligt att se att denna bil är på väg ut på vägarna igen!
Micke: det är 80 i slag på b21 vev.
Micke: det är 80 i slag på b21 vev.
Ett forum för motorentusiaster
https://forum.savarturbo.se/
Se gärna mitt inlägg igen,har editerat det,tack för svaret dock.Ersviken skrev:Roligt att se att denna bil är på väg ut på vägarna igen!
Micke: det är 80 i slag på b21 vev.
nu ska vi inte förstöra denna tråd. men det finns inget specielt syfte med b21 vev då volvo använde b20 vevparti i b21, alltså den 8bultade. fördelen med att använda nyare b20-b21 vev är att du kan använda b23 stakar som är starkareAmazon_V8 skrev:Aha på så vis.Vilka B21 vevar är det man ska titta efter sett efter årsmodeller??Har ett -76 B20 block liggandes som jag tänkte få ihop nångång.Vad tjänar man på att använda B21:an vevaxel??Är det större slag,bättre gods eller vad är syftet??Simon Jonsson skrev: Dom gamla b21 vevarna passar rakt av, du behöver bara ta lös en hylsa där drevet till kamdrivningen ska sitta. Den hylsan finns inte på b23 veven
utan där är hylsan fast gods. Kan även vara så på nyare b21 vevar.
//simon
MVH Micke
MVH Micke
behöver du hjälp med bilderna ? kan alltid dyka upp och flasha liteSimon Jonsson skrev:Bilder kommer
//simon
Nej jag har inte hunnit meka nått, skall försöka börja skruva ihop den i slutet av veckan. Kan lägga ut lite nya bilder då.ergu skrev:hur går det? har du gjort några vidare start försök?
Jag vart klar med veden idag....tror jag måste fixa mer så jag inte behöver meka på ett tagEric Wiklund skrev:Du vet ju vad du har att vänta....
Race mot en arg 2bars b20
jag har köpt mer tätnings slusk om du behöver låna, skit i veden nu och meka igång 142Simon Jonsson skrev:Jag vart klar med veden idag....tror jag måste fixa mer så jag inte behöver meka på ett tagEric Wiklund skrev:Du vet ju vad du har att vänta....
Race mot en arg 2bars b20