Sida 2 av 12

Postat: lör mar 24, 2007 9:03 pm
av Ersviken
Roligt att se att denna bil är på väg ut på vägarna igen!


Micke: det är 80 i slag på b21 vev.

Postat: lör mar 24, 2007 9:04 pm
av Vincent
Ersviken skrev:Roligt att se att denna bil är på väg ut på vägarna igen!


Micke: det är 80 i slag på b21 vev.
Se gärna mitt inlägg igen,har editerat det,tack för svaret dock.

MVH Micke

Postat: lör mar 24, 2007 9:37 pm
av Martin H
Amazon_V8 skrev:
Simon Jonsson skrev: Dom gamla b21 vevarna passar rakt av, du behöver bara ta lös en hylsa där drevet till kamdrivningen ska sitta. Den hylsan finns inte på b23 veven
utan där är hylsan fast gods. Kan även vara så på nyare b21 vevar.

//simon
Aha på så vis.Vilka B21 vevar är det man ska titta efter sett efter årsmodeller??Har ett -76 B20 block liggandes som jag tänkte få ihop nångång.Vad tjänar man på att använda B21:an vevaxel??Är det större slag,bättre gods eller vad är syftet??

MVH Micke

MVH Micke
nu ska vi inte förstöra denna tråd. men det finns inget specielt syfte med b21 vev då volvo använde b20 vevparti i b21, alltså den 8bultade. fördelen med att använda nyare b20-b21 vev är att du kan använda b23 stakar som är starkare

Postat: sön mar 25, 2007 12:06 pm
av Simon Jonsson
Helt riktigt, jag skrev det mest för att det går lika bra att använda som den " 8 bultade b20 veven" och det finns ju obegränsat med gamla b21a motorer.

//simon

Postat: lör apr 07, 2007 12:27 pm
av Simon Jonsson
Nu har jag gjort kylsystemet helt färdigt, har bara kvar att göra en ny oljereturslang och lite annan slang och kabeldragning.
Sen är det bara att vrida på nyckeln.

//simon

Postat: lör apr 07, 2007 2:41 pm
av Jens Gustavsson
härligt!

Postat: tis apr 17, 2007 2:54 pm
av Simon Jonsson
Startade 144an i lördags, gick inte så bra blåste upp kylslangarna rätt ordentligt :D , troligtvis på grund av för Dåligt sentrerad toppackning.
Men haverikommisionen har inte gjort några uttalanden än.

Jag och Boström lyfte på toppen idag, ska försöka skruva ihop den fort.
Har bara 30kubikmeter ved som ska kapas, klyvas och stapplas, en badrumsrenovering mm............... :D

Bilder kommer

//simon

Postat: tis apr 17, 2007 3:50 pm
av 142__tic
gillar ditt bygge starkt!

Mer bilder! :D

Postat: tis apr 17, 2007 4:46 pm
av Mats A
Simon Jonsson skrev:Bilder kommer

//simon
behöver du hjälp med bilderna ? kan alltid dyka upp och flasha lite

Postat: tis maj 08, 2007 7:56 pm
av ergu
hur går det? har du gjort några vidare start försök?

Postat: tis maj 08, 2007 9:10 pm
av Simon Jonsson
ergu skrev:hur går det? har du gjort några vidare start försök?
Nej jag har inte hunnit meka nått, skall försöka börja skruva ihop den i slutet av veckan. Kan lägga ut lite nya bilder då.

Mvh.simon

Postat: ons maj 09, 2007 2:47 pm
av Eric Wiklund
Du vet ju vad du har att vänta....
Race mot en arg 2bars b20 :hihi:

Postat: tor maj 10, 2007 6:34 pm
av Simon Jonsson
Eric Wiklund skrev:Du vet ju vad du har att vänta....
Race mot en arg 2bars b20 :hihi:
Jag vart klar med veden idag....tror jag måste fixa mer så jag inte behöver meka på ett tag :lol:

Postat: fre maj 11, 2007 11:19 am
av Jens Gustavsson
Simon Jonsson skrev:
Eric Wiklund skrev:Du vet ju vad du har att vänta....
Race mot en arg 2bars b20 :hihi:
Jag vart klar med veden idag....tror jag måste fixa mer så jag inte behöver meka på ett tag :lol:
jag har köpt mer tätnings slusk om du behöver låna, skit i veden nu och meka igång 142 :twisted:

Postat: tis maj 15, 2007 9:17 pm
av Simon Jonsson
Lite bilder i alla fall :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild