Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681 Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:
Inlägg
av Jens Gustavsson » mån jun 18, 2007 6:02 pm
jag gjorde en snik flödes test på toppen din den flödar 100cfm/8.5mm lyft.
få se vad lite portning kan göra.....
Jens Gustavsson skrev: Galne Gunnar skrev: Cooolt!! då kan det bara bli bättre....
jo den hadde ett fult ljud också som säkert går till sig.
det är inte exakt lika topp som jag har men väldigt lig (olika kopior på orginal kopian
)
nu flödar den 119cfm/8.5mm och den låter mycket bra
den är plastad och upphöjd insugningscanalen så den har samma aria så det blir säkert mycket brätt register och mycket mer toppeffekt också.
Gunnar
För mycket laddtryck
Inlägg: 498 Blev medlem: tor nov 25, 2004 8:43 pm
Ort: Lule
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » tis jun 19, 2007 6:29 pm
De blir kul att provköra, det kommer nog att vara lite skillnad
Hittade en 32mm VM, den passar nog fint
Någon som vet hur man bygger om en 2t förgasare så att den funkar på en 4t????
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3701 Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:
Inlägg
av Richard » tis jun 19, 2007 6:46 pm
Det här kan nog vara dagens dummaste fråga från min sida, men varför skulle den behöva ombyggnad ?
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068 Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping
Inlägg
av knotan » tis jun 19, 2007 7:06 pm
Galne Gunnar skrev: De blir kul att provköra, det kommer nog att vara lite skillnad
Hittade en 32mm VM, den passar nog fint
Någon som vet hur man bygger om en 2t förgasare så att den funkar på en 4t????
ehh. jag visste inte ens att dte var nån skillnad.
har kört med 2t förgasare på flera 4t motorer utan att göra nått annat än att plugga oljenippeln
Gunnar
För mycket laddtryck
Inlägg: 498 Blev medlem: tor nov 25, 2004 8:43 pm
Ort: Lule
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » tis jun 19, 2007 7:15 pm
4T motorn behöver lite xtra soppa vid gaspådrag, ååå en förgasare från en 2t fixar inte det, såå man ska borra eller lägga igen hål på e-röret...
Vad man ska göra är jag lite osäker på..
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341 Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg
Inlägg
av David Herbertsson » tis jun 19, 2007 9:11 pm
Galne Gunnar skrev: 4T motorn behöver lite xtra soppa vid gaspådrag, ååå en förgasare från en 2t fixar inte det, såå man ska borra eller lägga igen hål på e-röret...
Vad man ska göra är jag lite osäker på..
Jag tror inte du behöver mecka med emulsionsröret.. Har alldrig hört detta när det gäller byte av förgasare från 2 till 4-takt. Det du tänker på är nog acc-pump. Skruva på förgasaren och börja justera blandskruv och munstycken så blir det nog prima!
/David
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681 Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:
Inlägg
av Jens Gustavsson » ons jun 20, 2007 8:26 am
i nån av graham bell böckerna så står det att det fins speciella 4 takts e rör till mirkuni VM förgasarna.
Senast redigerad av
Jens Gustavsson den ons jun 20, 2007 11:04 am, redigerad totalt 1 gånger.
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068 Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping
Inlägg
av knotan » ons jun 20, 2007 9:50 am
en vanlig injustering med munstyckena brukar räcka för mej,
Gunnar
För mycket laddtryck
Inlägg: 498 Blev medlem: tor nov 25, 2004 8:43 pm
Ort: Lule
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » tor jun 21, 2007 7:01 pm
Jens Gustavsson skrev: i nån av graham bell böckerna så står det att det fins speciella 4 takts e rör till mirkuni VM förgasarna.
Ååå dom böckerna har jag inte
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503 Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm
Inlägg
av Driddler » fre jun 22, 2007 7:27 am
Äh. ta en koppaffe. Kopplan av .
Din ljudempare låter nog fint. På lördag vid korremojjen
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Gunnar
För mycket laddtryck
Inlägg: 498 Blev medlem: tor nov 25, 2004 8:43 pm
Ort: Lule
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » sön jul 01, 2007 3:24 pm
Satan va lååååånt insug det sitter, de kan man ju inte köra me.
Gunnar
För mycket laddtryck
Inlägg: 498 Blev medlem: tor nov 25, 2004 8:43 pm
Ort: Lule
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » sön jul 01, 2007 4:47 pm
Om jag har fattat det rätt så ska det vara 285.78mm, de måste ju vara från ventilen?
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681 Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:
Inlägg
av Jens Gustavsson » mån jul 02, 2007 8:45 am
Galne Gunnar skrev: Om jag har fattat det rätt så ska det vara 285.78mm, de måste ju vara från ventilen?
jo det är hela längden från ventil till tratt kant eller just utanför tratten (mins inte vad det stod)
har siffror till avgasröret på gång nu också.