Sida 2 av 2

Postat: tis jun 12, 2007 5:47 pm
av Mattias wikberg
jag rensade katten samt tog bort sissta ljuddämparen på min golf 1.9 tdi idag. började dra betydligt bättre över 2000rpm än tidigare. samt höjde slutfarten med 10km/h mellan två skyltar vi brukar testa bilarna mellan, ca 500m.

Postat: fre jun 22, 2007 11:41 pm
av Robust
ooookey har ju fått in lite fina tips här... :thumbright:

Har köpt en "trimbox" och monterat den.. var lite trångt och fan vad kontakten var jävlig att ta isär.. jaja nu är den då där...
Blev väl lite skillnad men inte mycket tyckte jag...

Verkar som om man kan ställa upp hur mycket som hällst... fick ställa ner den massor så den slutade ryka så helvetes mycket.. då slutade den även mota för för mycket diesel...
men bara under ladd tryck så motade den?
Med andra ord så borde jag kunna ställa upp turbon... :twisted:

Så nu när jag kommer hem från jobbet nästa gång då ska jag köpa pysventil och laddtrycksmätare....
Plus att jag ska nog göra nått åt avgasröret... tror jag ska fixa en "trasig" katt och rensa den och sen byta sista ljudämparn till en fullflödes...

jaja ha det

Hur mycket tror ni jag kan ställa upp den stackars turbon utan att spränga allt ihop?
Vet nån nå bra pysventil med klick lägen?

Postat: tor jun 28, 2007 6:21 pm
av Robust
^^