optimala volvomotorn?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 63
- Blev medlem: ons maj 03, 2006 11:18 pm
antaglig et dumt spørsmål, men du nevnte et R block Jens.. mener du femman da?Jens Gustavsson skrev:jo den lär va svår slagen i bromsbänken![]()
jag undrar inte om en 16v B23 (B230) kombination inte är bättre än 6 cylindriga motorn iallafall vid mycket höga effekter.
men det krävs ganska fina grejor då man paserar 1000+hk, men med tex ett R block med 96mm borr och billet vev med ca 88mm och 9500rpm, en maxad Rc topp med Gunnar lundström värstig kammar, +82mm turbo och fint insug, metanol så bör 1500hk inte va omöjligt kanse mer också medtanke på hur mycket effekt jänkarna plockar ur Ekotec motorerna som inte har en chans mot en sån volvomotor i teorins värd.
han mener b230r-block som er bra mycket tjockare i cyl veggen.volvo R-Sport skrev:antaglig et dumt spørsmål, men du nevnte et R block Jens.. mener du femman da?Jens Gustavsson skrev:jo den lär va svår slagen i bromsbänken![]()
jag undrar inte om en 16v B23 (B230) kombination inte är bättre än 6 cylindriga motorn iallafall vid mycket höga effekter.
men det krävs ganska fina grejor då man paserar 1000+hk, men med tex ett R block med 96mm borr och billet vev med ca 88mm och 9500rpm, en maxad Rc topp med Gunnar lundström värstig kammar, +82mm turbo och fint insug, metanol så bör 1500hk inte va omöjligt kanse mer också medtanke på hur mycket effekt jänkarna plockar ur Ekotec motorerna som inte har en chans mot en sån volvomotor i teorins värd.
mvh.
Gard A Rønningen
"There is only one difference between a madman and me. The madman thinks he is sane. I know I am mad"
Gard A Rønningen
"There is only one difference between a madman and me. The madman thinks he is sane. I know I am mad"