Rörbockningsmaskin

Tjata om vad som helst .
stocken
För mycket laddtryck

Inlägg av stocken »

sugminturbo skrev:
phonic skrev:Det hade man ju kunnat räkna ut att den inte är superbra, men går det överhuvud taget bocka rör till en bur i den? Polaren köpte en sån och den hade jag tänkt snylta på till min bur..
Jag skulle säga bestämt nej! har provat o packa sand i rören o bocka i steg men det blir inget önskvärt resultat. Men du kanske kan prova din polares bock! Det kan ju vara jag som saknar talang men jag har hört fler som har samma problem med sina!
I ditt fall skulle jag nog satsat på en guzzbur. polarns bur till 242:an gick på ca 4200 med en massa extra till subframe etc--
FMR
Forumsberoende

Inlägg av FMR »

Har en sådan billig bock från jula hemma prov bockade någrar rör på 25mm 2mm gods blev grymt bra utan sand ( var tydligen specielt rör som används för bockning )

allt annat under 3mm gods blir skit

3.2mm rör mellan 40-50mm har jag bockat med blästersand 90 Graders böjar osv med felfritt resultat dcok får man använda extra stöd för rören annars tar mothållen o gör bucklor(märken)

Håller på att tillverka en "riktig hydralisk bock liknade pro tolls ska skära ut o svarva delarna i helgen!
Skriv svar