Sida 2 av 5
Postat: tor sep 20, 2007 9:34 pm
av sura
Det är P-O Söders gamla Volvo S90 har ska sladda runt med nu

.
Det var dags för ett värre chassi nu eftersom han bara fick köra 7.50 med 480:n.
Det är ett likadant aggregat som Per kör med, och deras motorer är i stort sett identiskt byggda, för att om någon kör sönder så ska det gå snabbt att lyfta över grejer om det behövs.
Och ja, den väger 32 kg för jag höll på och svimma när jag högglans polerade den..
Postat: fre sep 21, 2007 11:36 am
av Jens Gustavsson
sura skrev:Det är P-O Söders gamla Volvo S90 har ska sladda runt med nu

.
Det var dags för ett värre chassi nu eftersom han bara fick köra 7.50 med 480:n.
Det är ett likadant aggregat som Per kör med, och deras motorer är i stort sett identiskt byggda, för att om någon kör sönder så ska det gå snabbt att lyfta över grejer om det behövs.
Och ja, den väger 32 kg för jag höll på och svimma när jag högglans polerade den..
32 kilo är ju inte så tungt för en trim grej som ökar motoreffekten med ca 900 hk

vad väger och kostar en ChevaBB som ger 1100hk utan turbo?
dessa turbosar är i grunden switser S4 agregat samma som den här jag har ståendes.

Postat: fre sep 21, 2007 11:17 pm
av Tommy Luhr
mitt agg väger 20,5 kg med samma prestanda nästan. är 1mm mindre inducer än sx1500
Postat: sön sep 23, 2007 9:49 pm
av Daniel Bjälevik
sura skrev:Det är P-O Söders gamla Volvo S90 har ska sladda runt med nu

.
Det var dags för ett värre chassi nu eftersom han bara fick köra 7.50 med 480:n.
Det är ett likadant aggregat som Per kör med, och deras motorer är i stort sett identiskt byggda, för att om någon kör sönder så ska det gå snabbt att lyfta över grejer om det behövs.
Och ja, den väger 32 kg för jag höll på och svimma när jag högglans polerade den..
P-O som sagt att han aldrig skulle sälja det chassit, har själv haft funderingar på o försöka få han o sälja det.men nån annan han visst före
Postat: mån sep 24, 2007 6:03 am
av sura
Du tror inte att Stenis har tjatat då
Jag tror att han sålde skrotet för att slippa allt tjat ifrån honom.
Postat: mån sep 24, 2007 11:59 am
av Pitebo
tror att det kan ha bromsats värre siffror i finland(av en svensk), men siffran var visst lite hemlig av nån nördig anledning...
Postat: mån sep 24, 2007 1:00 pm
av sura
Är det Marcus Sundsten du menar, så har han inte riktigt nått upp i den effekten vad jag vet.
Iofs är det ett tag sen jag hörde något om honom.
Postat: mån sep 24, 2007 2:12 pm
av Tommy Luhr
hade inte han fått ut runt 1000hk så hade inte bromsen i bänken orkat hålla emot längre?
Postat: mån sep 24, 2007 8:01 pm
av Klabbe Persson
Vilken bil är den där 960n?
volvo140turbo du bör väl kunna ge en match med din nya setup??
Postat: mån sep 24, 2007 8:10 pm
av Tommy Luhr
inte för inte denna tråden ligger uppe
haha!
nej men jag siktar på 4siffrigt
Men det är inte officiellt hehe
Postat: ons sep 26, 2007 6:52 pm
av Daniel Bjälevik
sura skrev:Du tror inte att Stenis har tjatat då
Jag tror att han sålde skrotet för att slippa allt tjat ifrån honom.
hehe misstänker det, o skrot e det väl synd o kalla det

,har minnen från när man va 15 o åkte moppe o dom stod o torr varva "skrotet" utanför garaget, det va tider det

även 480n va med på den tiden
vågar man fråga vad han fick ge för den????
//Bjäle
Postat: ons sep 26, 2007 7:00 pm
av sura
Har ingen aning om vad han gett för den, och jag törs inte åka ner till garaget och kika, för jag misstänker att då blir jag kvar hela vintern och hjälper honom

.
volvo pv53 16v
Postat: fre sep 28, 2007 9:48 pm
av johan johansson
vad jag förstår har stenström planer på att bygga en bmw 6a 3l m3 motor om han fick sålt sin. var där och kikade och köpte ett oljetråg i alu jävligt cool 960in iaf
Re: den verkliga högsta uppmätta siffran med volvo rödblock
Postat: ons nov 21, 2012 10:19 pm
av Painlake Racing
VM i trådlyft. Är bara lite nyfiken. Vet någon vad rekordet ligger på nu, såhär 5 år senare? ~1500?
Re: den verkliga högsta uppmätta siffran med volvo rödblock
Postat: tor nov 22, 2012 7:40 pm
av Tjernell
1300+ iaf