Sida 2 av 5

Postat: ons sep 26, 2007 9:44 am
av 2.3-16
Ett tips appropå det Mattias mkt riktigt e inne på.Ta å borra ett 6mm hål i fördelarlocket.
I samband med höga tändspänningar i f-locket bildas ozon,vilket leder ström.
Om du på detta enkla sätt ger ozonet ngn stans att evakuera så blir risken för överslag avsevärt mindre.
Borra tex mellan ingående å 1ans utgång så kan du dessutom använda hålet för att rotorfasa med åxå.
Oroa dig INTE för fukt eller liknande pga hålet.

Själv gör jag så med ALLA fördelarlock som körs över en MSD box,å det funkar utmärkt både i ur å skur.

Postat: ons sep 26, 2007 2:42 pm
av Björn/242power
janders8519 skrev:
sierratuktare skrev:nu när ja ser regg nummret på den så känner jag igen den :D de är ju farsans gamla bil :P fan vad man har åkt rally i den där asså :P å vilka ringar de gick att göra på asfalten me den med :D
ok vad hetter han då?? joo men nu går det ännu bättre att göra ringa å mer ska det bli :P
robin nilsson heter han hade den för några år sen iaf :P

Postat: sön nov 25, 2007 9:11 pm
av janders8519
Bild

så här såg det utt när jag började att göra grenrorsflänsen
Bild
sen så här :D

Bild

å slutligen vart flänsen så här :hihi: [/list]

Bild
sen var det bara attt börja på grenröret :P
Bild
Bild
Bild
så här ser det ut en helg på verkstan :P

Postat: sön nov 25, 2007 10:43 pm
av Mikael S
Ett tips i all välmening är att göra kollektorn först, ser ut som ni kan få lite problem att få ihop det där snyggt till en pulssplitt fläns.

Shyst bygge i alla fall :)

Postat: mån nov 26, 2007 11:13 am
av janders8519
Mikael S skrev:Ett tips i all välmening är att göra kollektorn först, ser ut som ni kan få lite problem att få ihop det där snyggt till en pulssplitt fläns.

Shyst bygge i alla fall :)
hehehe joo men det är det första grenrör så ja man kan ju inte vara bäst på en gång :P

Postat: tis nov 27, 2007 12:02 pm
av janders8519
Bild
här är en bild på cachtanken som nästan är klar

Postat: tis nov 27, 2007 12:33 pm
av tho_89
janders8519 skrev:Bild
här är en bild på cachtanken som nästan är klar
det där är juh min tank :doh:

Postat: tis nov 27, 2007 12:40 pm
av janders8519
tho_89 skrev:
janders8519 skrev:Bild
här är en bild på cachtanken som nästan är klar
det där är juh min tank :doh:


och min ser ju likadan utt :P

Postat: tis nov 27, 2007 2:12 pm
av tho_89
förutom att du har ingen botten + fäste ;)

Postat: tis nov 27, 2007 2:55 pm
av janders8519
tho_89 skrev:
janders8519 skrev:

och min ser ju likadan utt :P
förutom att du har ingen botten + fäste ;)
haha nää men jag ska fixa det i vekan tror jag :P

mer bilder på bilen

Postat: tor jan 10, 2008 5:04 pm
av janders8519
Bild
nu är motorn ute och håller på att demonteras. det såg faktist riktigt frächt ut i motorn den har gått 21000 mil å det är inte ens vänd kanter i loppen

Bild
här är en kolv å en stake

Bild
svarvar kolvarna
Bild
och så vart resultatet

Bild
toppen håller på att portas nu

Bild'
växelådan

Bild
det vart ett litet hopp men så här ser motorn ut iaf :P
Bild

Bild
Bild
BildBildBildBildBildBild

Postat: ons maj 14, 2008 1:14 pm
av tho_89
ska vi ner på garaget på lördag??

Postat: ons maj 14, 2008 2:24 pm
av Herman
Skoj bygge :thumbright:. Gamla motorer i "M" serien är ju roliga att pilla med.

Postat: ons maj 14, 2008 4:17 pm
av janders8519
tackar joo det är riktogt roligt

Postat: tor maj 15, 2008 3:29 pm
av Amazon221
cool, den här är sjukt mycket manligare än supra mk4 :P hehe, vill se mer av denna