Sida 2 av 2
Postat: fre okt 19, 2007 6:57 pm
av Perkele70
Postat: fre okt 19, 2007 6:58 pm
av Perkele70
är det någon som har framfjädrar till Kadett C liggandes!?

Postat: fre okt 19, 2007 9:50 pm
av Holger
Ser ut som att det var abs på den där rekorden? Det sägs att dessa ej passar för att göra sån här konvertering. Du kanske ska kolla det lite noggrannare innan du lägger extra jobb på det!

Postat: lör okt 20, 2007 1:02 am
av Perkele70
Holger skrev:Ser ut som att det var abs på den där rekorden? Det sägs att dessa ej passar för att göra sån här konvertering. Du kanske ska kolla det lite noggrannare innan du lägger extra jobb på det!

skulle den där ABS joxet göra att det inte passar!?på spindeln på rekorden såg det lika ut iallafall som på kadetten förutom ett extra fäste för givaren!?

Postat: mån okt 22, 2007 8:07 pm
av Perkele70
ok!jag var till garage och pallade upp kadetten å tog bort kadettens orginal bromsar då dom inte skulle palla med en regbes för större effekt!orginal bromsköld passade inte pga rekord skivans större diameter!skivan passade på navet men muttern går inte tillräckligt djupt för att låsas med sax pinnen!får kolla upp ett tunnare lager elr tunnare mutter och bricka!annars passade oket å skivan bolt on!:D

Postat: tis okt 23, 2007 6:23 am
av Ersviken
om det var bromsskölden som var ivägen för att få dit prylarna är det väl bara att slita bort den ?
Postat: tis okt 23, 2007 7:00 am
av Perkele70
Ersviken skrev:om det var bromsskölden som var ivägen för att få dit prylarna är det väl bara att slita bort den ?
ja fan,den va juh bara å skicka till etiopien!

Postat: tis okt 23, 2007 9:37 am
av j0jje
Har rekorden samma bultmönster 4/100? hade för mig att vissa rekord har 5/120 som vissa bmw. vad ska du besikta med för låda och bakaxel då? Tror det är enklast att få igenom den som bara ändrat fordon om du behåller orginalbakaxeln till besiktning annars blir det nog för mkt ändrat så du måste gå genom en sfro, men är inte säker en del säger att det är så och andra har fått igenom typ kadetter med att byta motor låda bakaxel och bara gjort en vanlig regbesiktning.
Postat: tis okt 23, 2007 2:49 pm
av Perkele70
j0jje skrev:Har rekorden samma bultmönster 4/100? hade för mig att vissa rekord har 5/120 som vissa bmw. vad ska du besikta med för låda och bakaxel då? Tror det är enklast att få igenom den som bara ändrat fordon om du behåller orginalbakaxeln till besiktning annars blir det nog för mkt ändrat så du måste gå genom en sfro, men är inte säker en del säger att det är så och andra har fått igenom typ kadetter med att byta motor låda bakaxel och bara gjort en vanlig regbesiktning.
Rekord har alltid haft 4/100 förutom sprint på 67-71 som hade 5/120 som commodore! ska mäta bromsarna bak om dom motsvarar SBP krav,om det funkar så får opel axeln sitte kvar!annars så blir det volvo!

Postat: tis okt 23, 2007 3:58 pm
av coupè
mantan och asconan har rätt bromsar i bak, kadettens räcker bara till 72hk enligt SBP.
ascona a axeln breddar bara någon cm mot kadettens och är bolt on