Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169 Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund
Inlägg
av Westrin » ons jan 02, 2008 6:32 pm
mrgasser skrev: hur långt har han kommit nu då? nyfiken...
Det har blivit lite ihoplappning av torpedväggen sen tog det slut på gasen i svetsen lagomt till alla helger, har även blivit en topplocks renovering på bruks Opeln.
Så nu ska det tas nya friska tag i garaget, står ju f*n inte på förrän det är sommar.
Mvh.
johanF
För mycket laddtryck
Inlägg: 268 Blev medlem: mån nov 19, 2007 7:51 pm
Ort: tjörn
Inlägg
av johanF » ons jan 02, 2008 7:18 pm
skoj projekt du grejjer me! sj bygger ja en 242a me csb350 me kompressor och lite annat skoj i.
går de å regga metanke på vikten på framvagn å så? ska bli skoj å se hur den blir!
wrooommm
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169 Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund
Inlägg
av Westrin » tor jan 03, 2008 9:07 am
Går de å regga metanke på vikten på framvagn å så?
Enligt SFRO så ska det gå att regga den som ombyggtfordon, kräver dock lite mer jobb än bara motor byte.
Mvh.
mrgasser
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67 Blev medlem: tor aug 17, 2006 2:07 am
Ort: Köping
Inlägg
av mrgasser » tis jan 29, 2008 11:43 am
Westrin skrev: Går de å regga metanke på vikten på framvagn å så?
Enligt SFRO så ska det gå att regga den som ombyggtfordon, kräver dock lite mer jobb än bara motor byte.
Mvh.
Typ byta bakaxel/bromssystem. Men det är ju lite luddigt skrivet i boken;
~För att kunna registrera som ombyggt fordon krävs;
Utbytt motor
och/eller
Utbytt bromssystem
och/eller
o.s.v.
kommer inte ihåg alla
Återigen, keep up the good work! Å möe bilder åt folket!
Nova -63 2dr HT 283cui, TH350, 8 3/4",
volvo 740 bromsar fram, polyuretanbussningar
Impala -64
164 -69
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624 Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm
Inlägg
av Rogge » ons jan 30, 2008 7:34 pm
det va en kompis idag som försökte övertyga mej om att jag ska ha 318 + 727 (eller va det 904?) i min 145..
hur klarar du vikten över framvagnen? hur trångt är det egentligen? hade ju hoppats på att ha kvar innerskärmarna isf.
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169 Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund
Inlägg
av Westrin » ons jan 30, 2008 9:24 pm
Rogge skrev: det va en kompis idag som försökte övertyga mej om att jag ska ha 318 + 727 (eller va det 904?) i min 145..
hur klarar du vikten över framvagnen? hur trångt är det egentligen? hade ju hoppats på att ha kvar innerskärmarna isf.
Det krävs en 164 framvagn och ang. innerskärmarna så fick dom ge vika till förmån av headers hittade ingen bra lösning vart jag skulle få plats med dom annars.
Mvh.
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624 Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm
Inlägg
av Rogge » ons jan 30, 2008 9:45 pm
okej..
tack för svaren!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Overdriver
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 99 Blev medlem: mån jan 16, 2006 1:36 pm
Ort: Halmstad
Inlägg
av Overdriver » ons jan 30, 2008 10:19 pm
Rogge skrev: det va en kompis idag som försökte övertyga mej om att jag ska ha 318 + 727 (eller va det 904?) i min 145..
hur klarar du vikten över framvagnen? hur trångt är det egentligen? hade ju hoppats på att ha kvar innerskärmarna isf.
De e en 904...
å det är klar du ska ha Kola bara i den här tråden!
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624 Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm
Inlägg
av Rogge » ons jan 30, 2008 10:23 pm
jo hjärtat klappar ju på för fler cylindrar än 4 så.
fast frågan är om man vill bygga om så mycket. jaja den dagen..
sorry för OT!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169 Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund
Inlägg
av Westrin » ons feb 27, 2008 11:46 am
Nu äntligen är allt färdigsvetsat och motorn ihopsatt, har tagit några bilder men vete f*n vart sladden till kameran har tagit vägen, måste ta och leta lite bättre.
Jag har även insett att tiden inte räcker till för att regga den med V8 före sommarn så ikväll ska jag hämta en B18 så att den blir besiktigad i alla fall, så får man se sen.
Mvh.
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169 Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund
Inlägg
av Westrin » lör mar 01, 2008 11:21 pm
Nu har jag fått upp några bilder, det tog sin tid, måste bli bättre att uppdatera tråden.
Motorn någorlunda komplett.
Besiktnings puffran.
Dags att tvätta och måla.
F*n vilket lapptäcke, måste slipa och måla alla fula svetsar.
Mvh.
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169 Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund
Inlägg
av Westrin » lör mar 08, 2008 2:20 pm
Håller på att grunda lite.
Måste sätta fart så man kan besiktiga nån gång.
Mvh.
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022 Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna
Inlägg
av Blom » lör mar 08, 2008 3:01 pm
stiligt stiligt
udrar vad besiktningsgubben tänker när han ser den "något" breddade torpeden / kardantuneln
inte för att han kan gora nått men han lär ju undra
blir bra det där
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6091 Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä
Inlägg
av Steve » lör mar 08, 2008 3:05 pm
Kom ihåg att göra om vevhusventilationen på b18 så den blir sluten
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169 Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund
Inlägg
av Westrin » lör mar 08, 2008 3:11 pm
Steve skrev: Kom ihåg att göra om vevhusventilationen på b18 så den blir sluten
Tack för tipset kan lova att det blivit bortglömt annars.
Mvh.