Volvo 140 V8 Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Inlägg av Westrin »

mrgasser skrev:hur långt har han kommit nu då? nyfiken... :wink:
Det har blivit lite ihoplappning av torpedväggen sen tog det slut på gasen i svetsen lagomt till alla helger, har även blivit en topplocks renovering på bruks Opeln.
Så nu ska det tas nya friska tag i garaget, står ju f*n inte på förrän det är sommar. :hihi:

Mvh.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
johanF
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: mån nov 19, 2007 7:51 pm
Ort: tjörn

Inlägg av johanF »

skoj projekt du grejjer me! sj bygger ja en 242a me csb350 me kompressor och lite annat skoj i.
går de å regga metanke på vikten på framvagn å så? ska bli skoj å se hur den blir!
wrooommm
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Inlägg av Westrin »

Går de å regga metanke på vikten på framvagn å så?
Enligt SFRO så ska det gå att regga den som ombyggtfordon, kräver dock lite mer jobb än bara motor byte.

Mvh.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
mrgasser
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67
Blev medlem: tor aug 17, 2006 2:07 am
Ort: Köping

Inlägg av mrgasser »

Westrin skrev:
Går de å regga metanke på vikten på framvagn å så?
Enligt SFRO så ska det gå att regga den som ombyggtfordon, kräver dock lite mer jobb än bara motor byte.

Mvh.
Typ byta bakaxel/bromssystem. Men det är ju lite luddigt skrivet i boken;

~För att kunna registrera som ombyggt fordon krävs;

Utbytt motor
och/eller
Utbytt bromssystem
och/eller
o.s.v.

kommer inte ihåg alla :?

Återigen, keep up the good work! Å möe bilder åt folket! :D
Nova -63 2dr HT 283cui, TH350, 8 3/4",
volvo 740 bromsar fram, polyuretanbussningar

Impala -64

164 -69
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

det va en kompis idag som försökte övertyga mej om att jag ska ha 318 + 727 (eller va det 904?) i min 145..

hur klarar du vikten över framvagnen? hur trångt är det egentligen? hade ju hoppats på att ha kvar innerskärmarna isf.
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Inlägg av Westrin »

Rogge skrev:det va en kompis idag som försökte övertyga mej om att jag ska ha 318 + 727 (eller va det 904?) i min 145..

hur klarar du vikten över framvagnen? hur trångt är det egentligen? hade ju hoppats på att ha kvar innerskärmarna isf.
Det krävs en 164 framvagn och ang. innerskärmarna så fick dom ge vika till förmån av headers hittade ingen bra lösning vart jag skulle få plats med dom annars.

Mvh.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

okej..

tack för svaren!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
Overdriver
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 99
Blev medlem: mån jan 16, 2006 1:36 pm
Ort: Halmstad

Inlägg av Overdriver »

Rogge skrev:det va en kompis idag som försökte övertyga mej om att jag ska ha 318 + 727 (eller va det 904?) i min 145..

hur klarar du vikten över framvagnen? hur trångt är det egentligen? hade ju hoppats på att ha kvar innerskärmarna isf.
De e en 904... :wink: å det är klar du ska ha Kola bara i den här tråden! :thumbright:
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

jo hjärtat klappar ju på för fler cylindrar än 4 så. :) fast frågan är om man vill bygga om så mycket. jaja den dagen..

sorry för OT!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Inlägg av Westrin »

Nu äntligen är allt färdigsvetsat och motorn ihopsatt, har tagit några bilder men vete f*n vart sladden till kameran har tagit vägen, måste ta och leta lite bättre. :doh:
Jag har även insett att tiden inte räcker till för att regga den med V8 före sommarn så ikväll ska jag hämta en B18 så att den blir besiktigad i alla fall, så får man se sen. 8)

Mvh.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Inlägg av Westrin »

Nu har jag fått upp några bilder, det tog sin tid, måste bli bättre att uppdatera tråden.

Bild
Motorn någorlunda komplett.

Bild
Besiktnings puffran.

Bild
Dags att tvätta och måla.

Bild
F*n vilket lapptäcke, måste slipa och måla alla fula svetsar.


Mvh.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Inlägg av Westrin »

Håller på att grunda lite.
Måste sätta fart så man kan besiktiga nån gång.

Bild

Mvh.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

stiligt stiligt :thumbright:
udrar vad besiktningsgubben tänker när han ser den "något" breddade torpeden / kardantuneln :hihi: :hihi:
inte för att han kan gora nått men han lär ju undra :hihi:

blir bra det där :thumbright:
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6091
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Kom ihåg att göra om vevhusventilationen på b18 så den blir sluten
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Inlägg av Westrin »

Steve skrev:Kom ihåg att göra om vevhusventilationen på b18 så den blir sluten
Tack för tipset kan lova att det blivit bortglömt annars.

Mvh.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Skriv svar