Sida 2 av 2
Postat: tis okt 23, 2007 9:51 pm
av Perkele70
jag skall berätte när jag gjorde mitt livs misstag!jag ägde en rostfri opel monza!rostfri,den va fan som ny!motorn var urplockad då den hade haft en kabelbrand i motorutrymmet!allt var fixat på en verkstad lack o dyligt! fick hjärnsläpp då jag inte hade plats för den så satte jag ut den på annons för 3000kr!då ingen nappade så skrotade jag den!!!

snacka om hjärnsläpp!coolt med turbo 6an i gammkarossen!

Postat: ons okt 24, 2007 11:20 am
av j0jje
johanedstrom skrev:jag hade nästan glömt hur snygga ben du har jojje..

sorry OT..
Och otroligt fina shorts med rätt längd å allt

De är inte nyvaxade bara ljust hår
Nu ska vi inte sabba tråden med massa OT
Back to topic

Postat: sön okt 28, 2007 11:44 pm
av Sonny
j0jje skrev:
Ser ut som det är lättare att matchporta 2.6ans insug till c30le eller ne, bästa grunden är ju egentligen c30ne, större ventiler än c30le och bra grundeffekt 177hk, med lite portning, bra grenrör och fria andning lär man ju ha runt en 190hk grundhästar skulle jag tro, 0.8 på det så lär den ju gå rätt fint. är 9.0:1 i den har jag för mig.
Ja tusan en sån motor skulle man inte tacka nej till!!!
TAXI674 skrev:
jag skall berätte när jag gjorde mitt livs misstag!jag ägde en rostfri opel monza!rostfri,den va fan som ny!motorn var urplockad då den hade haft en kabelbrand i motorutrymmet!allt var fixat på en verkstad lack o dyligt! fick hjärnsläpp då jag inte hade plats för den så satte jag ut den på annons för 3000kr!då ingen nappade så skrotade jag den!!!

snacka om hjärnsläpp!coolt med turbo 6an i gammkarossen!
Du gjorde vad??!!!!!!??

Aja alla kan vi göra misstag ibland...
Tack
Har länge funderat var jag skulle placera en intercooler, finns inte mycket utrymme framför kylaren och är inte så sugen på att kapa sönder fronten heller bara för att få plats med en.
I helgen slog jag till och köpte mig en ic i alla fall. Cellpaketet har måtten 280x300x76 och tanken är att placera den under motorn, se bilder.
Vad tror ni om detta? Är väl inte ultimat men kommer det att funka hyffsat i alla fall?
Givetvis kommer jag göra ett scoop också för att leda in luften och eventuellt sätta dit nån fläkt om det skulle behövas.
Postat: lör feb 02, 2008 8:59 pm
av Sonny
Länge sedan jag skrev nåt men här kommer det lite bilder på diverse framsteg.
Köpt mig en uppsättning spridare, Siemens Deka 630cc/min@3bar
Grenröret klart
Downpipe och rör från wastegate

Postat: sön feb 03, 2008 11:39 am
av Bamazon64
Vilket ormbo

Postat: tis feb 05, 2008 7:14 pm
av Tim
första tanken som slog mig när jag såg intercoolerns plasering var att det är väldigt utsatt för stenskott osv
Postat: tis feb 05, 2008 8:46 pm
av Sonny
Bamazon64 skrev:Vilket ormbo

Jo det har gått åt en hel del rör
Tim skrev:första tanken som slog mig när jag såg intercoolerns plasering var att det är väldigt utsatt för stenskott osv
den kommer att få nån slags skydd för detta
Postat: ons aug 27, 2008 11:39 am
av Nicklas Eriksson
längesen det var nån aktivitet i den här tråden. hur går det? lagt ner projeket eller körs det mer än det uppdateras forumtrådar?

Postat: sön okt 18, 2009 12:05 am
av Sonny
Postat: sön okt 18, 2009 7:56 am
av JohanK
Tim skrev:första tanken som slog mig när jag såg intercoolerns plasering var att det är väldigt utsatt för stenskott osv
Jag skulle vilja se det stenskottet som slår hål på en sådan intercooler.
Postat: sön okt 18, 2009 9:18 am
av Sonny
Körde med intercoolern där ett kort tid men har plockat bort den nu
Postat: mån okt 19, 2009 1:30 am
av Herman
Jäklar, jag som har varit småsugen å överladda en cih-sexa ett tag nu å nääästan kommit över det.
Å så ser man detta, nu e de köört, igen
Fint bygge
Å angående koppling körde jag en 618 platta (rätt mycket overkill egentligen för det lilla jag trimmade) tillsammans med en Rekord 2.2 lamell på ett omgjort Mantasvänghjul på min sugtrimmade C30LE, funka finfint. Lite trögtrampat blev det, men de e ju bara å träna lite
