320 Black Edition RAS

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

bmwHolm skrev:Fint som fan.
Sälj turbon åt mig ! :hihi:
Nja den sitter nog bra där den sitter .. hehe :thumbright:
Bild
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: ons dec 20, 2006 12:35 am
Ort: Arjeplog/Mora

Inlägg av _JP_ »

jimmy persson skrev:
Soppapump(ar) är ett litet bekymmer.. Kommer det krävas dubbla 044 för etanol?
Borde väl ska gå med några biltemapumpar istället? är ju aningens billigare..

/ Johan
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

Händer liiiite grejjor i detta garage med.
Blocket ihopsatt med nya kager osv.

Grenröret är nu helsvetsat och halvlindat. Tror nästan att jag kommer bli nöjd. :)

WG placeringen blev lite av en specialare 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Hinner jag klar till sommarn??? Har aldrig mekat bmw förut så det kan ju ta sin tid..
Soppasystem och drilvina osv.. huua :shock:
Bild
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

Nice 8)

Bild

Dock var två kantareller lite vinda så jag väntar på nya. + en bättre begagnad
originalkam.
Bild
Bild
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

Det går sakta men säkert frammåt...

Beställt Delphi 998or och börjat med soppasystemet.

Blir dubbla 52 203 pumpar, men med uttag i catch tanken för tre vid evetuell urspårning.. :roll:

Tanken färdigtigad
Bild

Söker en annan utväxling till styrningen pma gärna om ni har som ligger och skräpar :wink: Så jag kan byta motor snart :thumbright:

Även växellåda..
Bild
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

För er som tror att det inte händer nåt så händer det iaf lite :)



Sådär ja, då e frågan vad man ska ha för matning och retur..
Bild

Catch pump kopplad och klar
Bild

Ska dit med 325 bakvagn till att börja med.
Bild

Gammelrovan som fått smaka på turbo så det räcker.. ska snart ur!
Bild

IC:n är på plats. Kanske inte den bästa kylningen med den sitter då
rättså diskret.. slipper spoiler iaf :wink:
Bild

Pluggat lite granna!
Bild

Bild

Med lock!
Bild

TPS från gamtmotorn..
Bild

Match portat insuget. Fela ju en hel del.. :roll:
Bild

Jodå!
Bild

Åhh snart får man sjösätta!! :D
Bild

Over and aut :thumbright:
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

de ser bra ut de där :thumbright:
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: ons dec 20, 2006 12:35 am
Ort: Arjeplog/Mora

Inlägg av _JP_ »

Blir bra de där.

Men anslutningen till tomgångsmotorn där på spjället kanske inte är nödvändig längre? Eller ska du plugga den?

Snart är sommaren här :D
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

_JP_ skrev:Blir bra de där.

Men anslutningen till tomgångsmotorn där på spjället kanske inte är nödvändig längre? Eller ska du plugga den?

Snart är sommaren här :D
Den går väl ändå till bromsservon? hmm

Det sitter separat vakumslang på insuget på m20b20 motorn men inte på denna verkar det som.
Bild
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

Skit.. när jag skulle vrida till turbon rätt så gick de inte som jag hade tänkt(alltså, jag hade inte tänkt alls)...

Går ju inte att vrida hur man vill.. :roll:

Vinkeln är 45 grader. Ser ju inte bra ut och med funktionen vet jag ej hur det blir..

Bild

Men jag har plan.. Om man är seriös och lämnar avgfashuset till nån som vet vad han gör så borde det gå att fixa fram 4 hål till att välja på. alltså ett mellan läge. Någon som provat??

Bild

Over and out..
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

det är inte bultarna som styr utan flänsen så det bör funka fint att borra nya hål & gänga sålänge det går att gänga vill säga
inget svårt arbete men oftast sitter det klämbitar mellan bulthålen & sen vrider man bara flänsen så man får steglös justering
är det inte så på din?
jag menar som det är på kompressorhuset..
Emils
För mycket laddtryck
Inlägg: 249
Blev medlem: sön jan 06, 2008 8:37 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Emils »

Blir kanon :thumbright:
Emil Sundberg.
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

larsat skrev:det är inte bultarna som styr utan flänsen så det bör funka fint att borra nya hål & gänga sålänge det går att gänga vill säga
inget svårt arbete men oftast sitter det klämbitar mellan bulthålen & sen vrider man bara flänsen så man får steglös justering
är det inte så på din?
jag menar som det är på kompressorhuset..
Det var just de där med att jag todde det satt med "klämm metoden" men icke.. Blir iaf att borra och gänga. Kan ju tänkas gå..

Ska ut och linda klart greröret nu hade jag tänkt :)
Bild
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: ons dec 20, 2006 12:35 am
Ort: Arjeplog/Mora

Inlägg av _JP_ »

jimmy persson skrev:
_JP_ skrev:Blir bra de där.

Men anslutningen till tomgångsmotorn där på spjället kanske inte är nödvändig längre? Eller ska du plugga den?

Snart är sommaren här :D
Den går väl ändå till bromsservon? hmm

Det sitter separat vakumslang på insuget på m20b20 motorn men inte på denna verkar det som.

Ja så är det ju kanske. Den måste ju få vakuum från någonstans helst..


Skumt att de inte gick att vrida som man ville. Aldrig varit med om någon som justeras i olika steg. Fast har ju ioförsig bara hållt på med turbosar som är en 1/3 del så stor dom din... :)
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
jimmy persson
För mycket laddtryck
Inlägg: 262
Blev medlem: sön jan 30, 2005 12:48 pm
Ort: Dalarna Mora

Inlägg av jimmy persson »

Sådär ja, lindat å klart!
Bild

De e fan drygt att linda :lol:
Senast redigerad av jimmy persson den tis mar 11, 2008 4:29 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Skriv svar