Sida 2 av 6
Postat: mån jan 07, 2008 7:54 am
av jimmy persson
bmwHolm skrev:Fint som fan.
Sälj turbon åt mig !

Nja den sitter nog bra där den sitter .. hehe

Postat: mån jan 07, 2008 5:25 pm
av _JP_
jimmy persson skrev:
Soppapump(ar) är ett litet bekymmer.. Kommer det krävas dubbla 044 för etanol?
Borde väl ska gå med några biltemapumpar istället? är ju aningens billigare..
/ Johan
Postat: mån feb 11, 2008 11:13 pm
av jimmy persson
Postat: mån feb 11, 2008 11:27 pm
av jimmy persson
Nice
Dock var två kantareller lite vinda så jag väntar på nya. + en bättre begagnad
originalkam.

Postat: mån mar 03, 2008 10:46 pm
av jimmy persson
Det går sakta men säkert frammåt...
Beställt Delphi 998or och börjat med soppasystemet.
Blir dubbla 52 203 pumpar, men med uttag i catch tanken för tre vid evetuell urspårning..
Tanken färdigtigad
Söker en annan utväxling till styrningen pma gärna om ni har som ligger och skräpar

Så jag kan byta motor snart
Även växellåda..
Postat: ons mar 05, 2008 11:46 pm
av jimmy persson
För er som tror att det inte händer nåt så händer det iaf lite
Sådär ja, då e frågan vad man ska ha för matning och retur..
Catch pump kopplad och klar
Ska dit med 325 bakvagn till att börja med.
Gammelrovan som fått smaka på turbo så det räcker.. ska snart ur!
IC:n är på plats. Kanske inte den bästa kylningen med den sitter då
rättså diskret.. slipper spoiler iaf
Pluggat lite granna!
Med lock!
TPS från gamtmotorn..
Match portat insuget. Fela ju en hel del..
Jodå!
Åhh snart får man sjösätta!!
Over and aut

Postat: tor mar 06, 2008 4:15 pm
av larsat
de ser bra ut de där

Postat: fre mar 07, 2008 12:30 pm
av _JP_
Blir bra de där.
Men anslutningen till tomgångsmotorn där på spjället kanske inte är nödvändig längre? Eller ska du plugga den?
Snart är sommaren här

Postat: sön mar 09, 2008 10:17 pm
av jimmy persson
_JP_ skrev:Blir bra de där.
Men anslutningen till tomgångsmotorn där på spjället kanske inte är nödvändig längre? Eller ska du plugga den?
Snart är sommaren här

Den går väl ändå till bromsservon? hmm
Det sitter separat vakumslang på insuget på m20b20 motorn men inte på denna verkar det som.
Postat: sön mar 09, 2008 10:30 pm
av jimmy persson
Skit.. när jag skulle vrida till turbon rätt så gick de inte som jag hade tänkt(alltså, jag hade inte tänkt alls)...
Går ju inte att vrida hur man vill..
Vinkeln är 45 grader. Ser ju inte bra ut och med funktionen vet jag ej hur det blir..
Men jag har plan.. Om man är seriös och lämnar avgfashuset till nån som vet vad han gör så borde det gå att fixa fram 4 hål till att välja på. alltså ett mellan läge. Någon som provat??
Over and out..
Postat: mån mar 10, 2008 4:24 pm
av larsat
det är inte bultarna som styr utan flänsen så det bör funka fint att borra nya hål & gänga sålänge det går att gänga vill säga
inget svårt arbete men oftast sitter det klämbitar mellan bulthålen & sen vrider man bara flänsen så man får steglös justering
är det inte så på din?
jag menar som det är på kompressorhuset..
Postat: mån mar 10, 2008 5:02 pm
av Emils
Blir kanon

Postat: mån mar 10, 2008 5:49 pm
av jimmy persson
larsat skrev:det är inte bultarna som styr utan flänsen så det bör funka fint att borra nya hål & gänga sålänge det går att gänga vill säga
inget svårt arbete men oftast sitter det klämbitar mellan bulthålen & sen vrider man bara flänsen så man får steglös justering
är det inte så på din?
jag menar som det är på kompressorhuset..
Det var just de där med att jag todde det satt med "klämm metoden" men icke.. Blir iaf att borra och gänga. Kan ju tänkas gå..
Ska ut och linda klart greröret nu hade jag tänkt

Postat: mån mar 10, 2008 6:39 pm
av _JP_
jimmy persson skrev:_JP_ skrev:Blir bra de där.
Men anslutningen till tomgångsmotorn där på spjället kanske inte är nödvändig längre? Eller ska du plugga den?
Snart är sommaren här

Den går väl ändå till bromsservon? hmm
Det sitter separat vakumslang på insuget på m20b20 motorn men inte på denna verkar det som.
Ja så är det ju kanske. Den måste ju få vakuum från någonstans helst..
Skumt att de inte gick att vrida som man ville. Aldrig varit med om någon som justeras i olika steg. Fast har ju ioförsig bara hållt på med turbosar som är en 1/3 del så stor dom din...

Postat: mån mar 10, 2008 10:17 pm
av jimmy persson
Sådär ja, lindat å klart!
De e fan drygt att linda
