Sida 2 av 6

Postat: mån jan 07, 2008 7:54 am
av jimmy persson
bmwHolm skrev:Fint som fan.
Sälj turbon åt mig ! :hihi:
Nja den sitter nog bra där den sitter .. hehe :thumbright:

Postat: mån jan 07, 2008 5:25 pm
av _JP_
jimmy persson skrev:
Soppapump(ar) är ett litet bekymmer.. Kommer det krävas dubbla 044 för etanol?
Borde väl ska gå med några biltemapumpar istället? är ju aningens billigare..

/ Johan

Postat: mån feb 11, 2008 11:13 pm
av jimmy persson
Händer liiiite grejjor i detta garage med.
Blocket ihopsatt med nya kager osv.

Grenröret är nu helsvetsat och halvlindat. Tror nästan att jag kommer bli nöjd. :)

WG placeringen blev lite av en specialare 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Hinner jag klar till sommarn??? Har aldrig mekat bmw förut så det kan ju ta sin tid..
Soppasystem och drilvina osv.. huua :shock:

Postat: mån feb 11, 2008 11:27 pm
av jimmy persson
Nice 8)

Bild

Dock var två kantareller lite vinda så jag väntar på nya. + en bättre begagnad
originalkam.
Bild

Postat: mån mar 03, 2008 10:46 pm
av jimmy persson
Det går sakta men säkert frammåt...

Beställt Delphi 998or och börjat med soppasystemet.

Blir dubbla 52 203 pumpar, men med uttag i catch tanken för tre vid evetuell urspårning.. :roll:

Tanken färdigtigad
Bild

Söker en annan utväxling till styrningen pma gärna om ni har som ligger och skräpar :wink: Så jag kan byta motor snart :thumbright:

Även växellåda..

Postat: ons mar 05, 2008 11:46 pm
av jimmy persson
För er som tror att det inte händer nåt så händer det iaf lite :)



Sådär ja, då e frågan vad man ska ha för matning och retur..
Bild

Catch pump kopplad och klar
Bild

Ska dit med 325 bakvagn till att börja med.
Bild

Gammelrovan som fått smaka på turbo så det räcker.. ska snart ur!
Bild

IC:n är på plats. Kanske inte den bästa kylningen med den sitter då
rättså diskret.. slipper spoiler iaf :wink:
Bild

Pluggat lite granna!
Bild

Bild

Med lock!
Bild

TPS från gamtmotorn..
Bild

Match portat insuget. Fela ju en hel del.. :roll:
Bild

Jodå!
Bild

Åhh snart får man sjösätta!! :D
Bild

Over and aut :thumbright:

Postat: tor mar 06, 2008 4:15 pm
av larsat
de ser bra ut de där :thumbright:

Postat: fre mar 07, 2008 12:30 pm
av _JP_
Blir bra de där.

Men anslutningen till tomgångsmotorn där på spjället kanske inte är nödvändig längre? Eller ska du plugga den?

Snart är sommaren här :D

Postat: sön mar 09, 2008 10:17 pm
av jimmy persson
_JP_ skrev:Blir bra de där.

Men anslutningen till tomgångsmotorn där på spjället kanske inte är nödvändig längre? Eller ska du plugga den?

Snart är sommaren här :D
Den går väl ändå till bromsservon? hmm

Det sitter separat vakumslang på insuget på m20b20 motorn men inte på denna verkar det som.

Postat: sön mar 09, 2008 10:30 pm
av jimmy persson
Skit.. när jag skulle vrida till turbon rätt så gick de inte som jag hade tänkt(alltså, jag hade inte tänkt alls)...

Går ju inte att vrida hur man vill.. :roll:

Vinkeln är 45 grader. Ser ju inte bra ut och med funktionen vet jag ej hur det blir..

Bild

Men jag har plan.. Om man är seriös och lämnar avgfashuset till nån som vet vad han gör så borde det gå att fixa fram 4 hål till att välja på. alltså ett mellan läge. Någon som provat??

Bild

Over and out..

Postat: mån mar 10, 2008 4:24 pm
av larsat
det är inte bultarna som styr utan flänsen så det bör funka fint att borra nya hål & gänga sålänge det går att gänga vill säga
inget svårt arbete men oftast sitter det klämbitar mellan bulthålen & sen vrider man bara flänsen så man får steglös justering
är det inte så på din?
jag menar som det är på kompressorhuset..

Postat: mån mar 10, 2008 5:02 pm
av Emils
Blir kanon :thumbright:

Postat: mån mar 10, 2008 5:49 pm
av jimmy persson
larsat skrev:det är inte bultarna som styr utan flänsen så det bör funka fint att borra nya hål & gänga sålänge det går att gänga vill säga
inget svårt arbete men oftast sitter det klämbitar mellan bulthålen & sen vrider man bara flänsen så man får steglös justering
är det inte så på din?
jag menar som det är på kompressorhuset..
Det var just de där med att jag todde det satt med "klämm metoden" men icke.. Blir iaf att borra och gänga. Kan ju tänkas gå..

Ska ut och linda klart greröret nu hade jag tänkt :)

Postat: mån mar 10, 2008 6:39 pm
av _JP_
jimmy persson skrev:
_JP_ skrev:Blir bra de där.

Men anslutningen till tomgångsmotorn där på spjället kanske inte är nödvändig längre? Eller ska du plugga den?

Snart är sommaren här :D
Den går väl ändå till bromsservon? hmm

Det sitter separat vakumslang på insuget på m20b20 motorn men inte på denna verkar det som.

Ja så är det ju kanske. Den måste ju få vakuum från någonstans helst..


Skumt att de inte gick att vrida som man ville. Aldrig varit med om någon som justeras i olika steg. Fast har ju ioförsig bara hållt på med turbosar som är en 1/3 del så stor dom din... :)

Postat: mån mar 10, 2008 10:17 pm
av jimmy persson
Sådär ja, lindat å klart!
Bild

De e fan drygt att linda :lol: