
KnasarTurbo! B23 turbo, dubbla delorto 40
jag e johannes...kört runt på en duett med amazon bakdel en blå med massa dekaler från special fäljar på.. om du inte vet då så fråga din bror. ser fint ut det där, johan kan svetsa
lite OT: har ni rum te en epa i motorgården eller? för ni e la där eller? skulle behöva ett ställe och stå på när skiten går sönder

lite OT: har ni rum te en epa i motorgården eller? för ni e la där eller? skulle behöva ett ställe och stå på när skiten går sönder

jodå, de där kan han! man bara han inte är hungrig så, får förse han med lite mat i mellan åt bara!
hmm jag vet inte riktigt vem du är... men en dutte med amazon bakdel måste väl vara en epa eller?
haha!
nja, även om vi har städat ut massa skit å fyllt typ 3 containrar nu så är de ändå lite ont om plats för fler bilar...
någon som vet om man kan slägga till bromsservon en aning om de skille bli för tajt utan att den tar för mkt skada??
//Linus
hmm jag vet inte riktigt vem du är... men en dutte med amazon bakdel måste väl vara en epa eller?

nja, även om vi har städat ut massa skit å fyllt typ 3 containrar nu så är de ändå lite ont om plats för fler bilar...
någon som vet om man kan slägga till bromsservon en aning om de skille bli för tajt utan att den tar för mkt skada??
//Linus
Tjörn i röva!
va och byggde en lite sväng förut, gänga i nipplar i pleniumet, nytt fäste till generatornt osv. blv inte jätte mkt gjort faktiskt! vi blev lite fundersamma över en sak! hoppas någon här på forumet kan ge oss lite hjälp?
jag behöver ju nått som ger vacuum och tryck till laddmätare och bromsservo, så vi började med att gänga i en nippel i varje insugsrör, därifrån slang som vi sedan tänkte på något vis dra ihop till ett rör elller nån slags behållare? hade man tagit tryck/vacuum från bara ett rör hade väl resultatet blivit en väldigt fladdrande mätare å dålig broms?
rätta mig om jag är ute å cyklar!?
//Linus
jag behöver ju nått som ger vacuum och tryck till laddmätare och bromsservo, så vi började med att gänga i en nippel i varje insugsrör, därifrån slang som vi sedan tänkte på något vis dra ihop till ett rör elller nån slags behållare? hade man tagit tryck/vacuum från bara ett rör hade väl resultatet blivit en väldigt fladdrande mätare å dålig broms?
rätta mig om jag är ute å cyklar!?
//Linus
Tjörn i röva!
nu när insugssidan börjar se riktigt bra å seriös ut tänkte ja gräva fram lite gamla prylar till avgassian som man byggt ihop till förra bilen... vet inte om de kommer att ge nån skillnad i effekt (snarare tvärtom) men ser ju lite ballare ut om inte annat
hemma snickrat grenrör!

och en lite manligare turbo


hemma snickrat grenrör!

och en lite manligare turbo

Tjörn i röva!
hehe men bygget stämmer inte riktigt med när bilderna är upplagda, börja väl på allvar för kanske 2v sen?
det är en garret T04, ska se om jag kan hitta ett mindre avgashus till den, lite sent ladd tycker ja!
hur gjorde du med ditt vacuum tryck? till bromsservot och tryckmätare?
så det är fortfarande ett kanonfint grenrör, 
det är en garret T04, ska se om jag kan hitta ett mindre avgashus till den, lite sent ladd tycker ja!
hur gjorde du med ditt vacuum tryck? till bromsservot och tryckmätare?
jaha må så vara, men nu är de så att denna turbo ej har pulssplit och det är öppet mellan rören i kollektorn så det har mindre betydelse i detta fall!larsat skrev:för pulssplit på grenröret ska rören vara kopplade cyl 1+4 till samma avgashusport & 2+3. annars får man dubbla pulser i varje port inte varannan. synd på ett i övrigt kanonfint grenrör.


Tjörn i röva!
Jag rationaliserade bort funktioner som bromssevokööradike skrev:hehe men bygget stämmer inte riktigt med när bilderna är upplagda, börja väl på allvar för kanske 2v sen?
det är en garret T04, ska se om jag kan hitta ett mindre avgashus till den, lite sent ladd tycker ja!
hur gjorde du med ditt vacuum tryck? till bromsservot och tryckmätare?

Min laddmätare sitter på ena insugningsröret, Men fladdrar som fan på tomgång och så, Men på laddtryck så visar den rätt så stabilt iaf!
Tycker du ska testa med avgashuset du har först! Alltså jag blev grymt förvånad av responsen med min turbo också!
Sen detdära med sent ladd, Det kompenserar man väl med en lägre växel?! Eller


Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös