Sida 2 av 5
Postat: tis dec 18, 2007 9:42 pm
av johanF
hehe visst e svetsarna fina

Postat: tis dec 18, 2007 9:54 pm
av kööradike
hehe ja visst, de är ett tokfräscht bygge detta!

tack tack! nån som har en aning hur mkt man kan ladda på ett par sånna här knasare?
eller kanske får ta och kolla munsyckena innan jag ställer den frågan?
//Linus
Postat: tis dec 18, 2007 9:57 pm
av kööradike
csbracing skrev:hehe visst e svetsarna fina

ajjemen, toppklass på dom svetsarna!

hoppas dom är täta bara

ska bli kul å börja med ditt projekt sen! haha
Postat: tis dec 18, 2007 10:56 pm
av Moggemx
Satans vilka snygga svetsar

Hehe Grymt avis kan jag säga

Postat: ons dec 19, 2007 4:34 pm
av Turtle
jag e johannes...kört runt på en duett med amazon bakdel en blå med massa dekaler från special fäljar på.. om du inte vet då så fråga din bror. ser fint ut det där, johan kan svetsa
lite OT: har ni rum te en epa i motorgården eller? för ni e la där eller? skulle behöva ett ställe och stå på när skiten går sönder

Postat: ons dec 19, 2007 6:30 pm
av johanF
hehe klart de e tätta
ja fan kompressor 8a ska bli sköjj hahaha vi får pilla klart ditt bara!
kul folk gillar svetarna

Postat: ons dec 19, 2007 9:58 pm
av kööradike
jodå, de där kan han! man bara han inte är hungrig så, får förse han med lite mat i mellan åt bara!
hmm jag vet inte riktigt vem du är... men en dutte med amazon bakdel måste väl vara en epa eller?

haha!
nja, även om vi har städat ut massa skit å fyllt typ 3 containrar nu så är de ändå lite ont om plats för fler bilar...
någon som vet om man kan slägga till bromsservon en aning om de skille bli för tajt utan att den tar för mkt skada??
//Linus
Postat: tor dec 20, 2007 11:10 am
av Turtle
jasså.. ja det är en epa

annars har du nog sett mej hema hos tobbe och robin oxå

aja iallafall om du tar bromsservon från en nissan micra eller nått. dom är mindre i storleken men allt annan är som på volvo.
Postat: tor dec 20, 2007 10:16 pm
av kööradike
va och byggde en lite sväng förut, gänga i nipplar i pleniumet, nytt fäste till generatornt osv. blv inte jätte mkt gjort faktiskt! vi blev lite fundersamma över en sak! hoppas någon här på forumet kan ge oss lite hjälp?
jag behöver ju nått som ger vacuum och tryck till laddmätare och bromsservo, så vi började med att gänga i en nippel i varje insugsrör, därifrån slang som vi sedan tänkte på något vis dra ihop till ett rör elller nån slags behållare? hade man tagit tryck/vacuum från bara ett rör hade väl resultatet blivit en väldigt fladdrande mätare å dålig broms?
rätta mig om jag är ute å cyklar!?
//Linus
Postat: tor dec 20, 2007 10:21 pm
av kööradike
nu när insugssidan börjar se riktigt bra å seriös ut tänkte ja gräva fram lite gamla prylar till avgassian som man byggt ihop till förra bilen... vet inte om de kommer att ge nån skillnad i effekt (snarare tvärtom) men ser ju lite ballare ut om inte annat
hemma snickrat grenrör!
och en lite manligare turbo

Postat: tor dec 20, 2007 11:32 pm
av Moggemx
Grenröret såg riktigt bra ut!
Vilken rasande fart detta bygge verkar gå i
vad är det för turbo du har?
Postat: fre dec 21, 2007 6:02 am
av larsat
för pulssplit på grenröret ska rören vara kopplade cyl 1+4 till samma avgashusport & 2+3. annars får man dubbla pulser i varje port inte varannan. synd på ett i övrigt kanonfint grenrör.
Postat: fre dec 21, 2007 5:12 pm
av kööradike
hehe men bygget stämmer inte riktigt med när bilderna är upplagda, börja väl på allvar för kanske 2v sen?
det är en garret T04, ska se om jag kan hitta ett mindre avgashus till den, lite sent ladd tycker ja!
hur gjorde du med ditt vacuum tryck? till bromsservot och tryckmätare?
larsat skrev:för pulssplit på grenröret ska rören vara kopplade cyl 1+4 till samma avgashusport & 2+3. annars får man dubbla pulser i varje port inte varannan. synd på ett i övrigt kanonfint grenrör.
jaha må så vara, men nu är de så att denna turbo ej har pulssplit och det är öppet mellan rören i kollektorn så det har mindre betydelse i detta fall!

så det är fortfarande ett kanonfint grenrör,

Postat: lör dec 22, 2007 1:58 am
av Moggemx
kööradike skrev:hehe men bygget stämmer inte riktigt med när bilderna är upplagda, börja väl på allvar för kanske 2v sen?
det är en garret T04, ska se om jag kan hitta ett mindre avgashus till den, lite sent ladd tycker ja!
hur gjorde du med ditt vacuum tryck? till bromsservot och tryckmätare?
Jag rationaliserade bort funktioner som bromssevo

hehe blev enklast så!
Min laddmätare sitter på ena insugningsröret, Men fladdrar som fan på tomgång och så, Men på laddtryck så visar den rätt så stabilt iaf!
Tycker du ska testa med avgashuset du har först! Alltså jag blev grymt förvånad av responsen med min turbo också!
Sen detdära med sent ladd, Det kompenserar man väl med en lägre växel?! Eller

Hehe
Postat: lör dec 22, 2007 10:31 am
av johanF
hur blir de om vi kopplar ihopp insugs rören för mera vacum till servo och mätare? funkar de bättre? linus e så envis å vill ha kvar sitt servo
