Sida 2 av 10
Postat: tis jan 15, 2008 11:45 am
av Andreas P
Ser bra ut:)
Postat: tis jan 15, 2008 5:51 pm
av Holger
Tack för alla positiva kommentarer, roligt när det väcker intresse
ang. sälja. Vad som händer i framtiden vet man aldrig. Men jag har nog tänkt att behålla den för alltid ungefär.
Postat: lör feb 23, 2008 12:01 am
av Holger
Postat: lör feb 23, 2008 10:04 am
av j björk
Är det en vanlig plåttank?
Det som jag tycker är bäst är att löda.
Gör i så fall väldigt rent runt hålet, och torrt.
Blästrad yta funkar skitbra, men då får man ju lätt lite damm i tanken.
Sedan är det bara ta en rejäl lödkolv, gärna lite extra lödvätska på tanken där du ska löda och börja värma

Postat: lör feb 23, 2008 10:09 am
av Holger
Löda låter smart. Hur är explosionsrisken då?

Postat: lör feb 23, 2008 10:25 am
av j björk
Explotionsrisken är väl typ 0.
Därför man ska löda med lödkolv, det blir inte så mycket värme.
Postat: lör feb 23, 2008 9:47 pm
av Erik Nygårds
Tjen gillar ditt bygge skarpt, jag undrar om jag kan få lite byggbilder av dig tänkte om du kunde skicka dom till mig mvh Erik
Postat: sön feb 24, 2008 12:49 am
av Patrik H
jag håller också på lödning jag har lagat 2-3 olika tankar med lödning funkar kanon. lödvätska och förtänna ytorna först och sedan har jag lagat med zink plåt eller galvad plåt (farsan har en plåtfirma)
Postat: sön feb 24, 2008 2:14 am
av Holger
Jag provade lite att löda idag. Måste skaffa en stöddigare lödkolv konstaterade jag snabbt. Monterat stålomspunna bromsslangar fram idag, fixat riktiga fästen till krängningshämmaren och börjat förbereda för hydraulisk handbroms.
Postat: sön feb 24, 2008 9:06 am
av Patrik H
farsan har en lödkolv som är gasoldriven den funkar bra att värma upp en liten bit ifrån och sedan släcka och gå närmare.
annars har jag även lött med gassvets tömt tanken på bensin sköljt den med vattenslang en halvtimme sedan lött den och sedan direkt torkat den med varm luft en god stund har också funkat bra.man kan ju även värma en bit kopparstång som man format som en grov lödkolv och förtennat ,om man har en gas svets, kanske kan funka
Postat: sön mar 02, 2008 10:58 am
av Erik Nygårds
Tjena upp med nya bilder på detta urhäftiga bygge, dett måste ju bli sveriges värsta ascona b bygge mvh Erik
Postat: fre mar 14, 2008 12:01 pm
av Holger
Postat: fre mar 14, 2008 12:50 pm
av freiman
ser ju ut o bli fint de där.. lätt mekat oxå..
Postat: tis apr 08, 2008 6:18 pm
av 142_sebbe
Coolt bygge, har en lika dan motor i bruksbilen. Man kan få ut ordentligt med hk. en kompis kör med std motor förutom 3"hela vägen han fick ut 285hk bänkat hoss maptun.
Jag håller på att forska lite med t5suite proessional där man kan ändra programvaran i boxen. krävs att man har lött på ett stift i boxen för att kunna göra ändringar i den. ska försöka ge mig på att få boxen att prata med datorn när brorsan kommer hem han har lite mer datorkunsap än jag har. I det programmet finns även färdiga grund mappar steg 1-2-3. ska finnas gundmappar till 500 hk vad jag har läst.
Eller du kanske kör med ett helt annat styrsystem i din bil?
Hur gjorde du för att få på växellådan med svänghjul osv.
Postat: tor apr 10, 2008 2:02 pm
av Holger
Det där låter MYCKET intressant. Låt mig få veta hur det går!
Växellådan är omsvetsad, koppling: Viggentryckplatta + 4-puckad sinterlamell.