budget "big brakes" (volvo 240)

Modifieringar och tips
Jerry Lundgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: ons jun 06, 2007 6:41 pm
Ort: Surahammar

Inlägg av Jerry Lundgren »

Då var det i stort sett färdigt. Nu ska jag provköra och se om jag behöver ändra på något.
En sak jag antagligen kommer att få kolla på är frigången mellan skiva och styrled (eller snarare gummimuffen på styrleden). Kan bli att jag lägger en 2mm spacer mellan skivan och navet, eller att jag byter ut styrleden till en lite smäckrare uniball - visar sig vilket.

Åsså blev det två bilder i det första inlägget på hur bilen ser ut nu.

///Jerry Lundgren
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Såg inte dumt ut det där..
Kanske får skriva in det på vinterns Att göra lista :)
Jerry Lundgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: ons jun 06, 2007 6:41 pm
Ort: Surahammar

l

Inlägg av Jerry Lundgren »

aaaa
Senast redigerad av Jerry Lundgren den sön jul 05, 2009 11:10 am, redigerad totalt 1 gånger.
Jerry Lundgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: ons jun 06, 2007 6:41 pm
Ort: Surahammar

Inlägg av Jerry Lundgren »

Bild

Ifall någon undrar om måtten på distanserna som sitter på var sida om adaptern så är dessa:

ytterdiameter 26mm
innerdiameter 12mm
längd på de undre 22,5mm (Det är dessa som bestämmer okets placering i djupled.)
längd på de övre 10mm (Jag har de här bara för att jag avänder bmw´ns orginalbultar, för de skulle bli för långa annars. Jag upptäckte att det var lite lurigt att hitta fingängade m12 bultar i 10.9-kvalitè)

///Jerry Lundgren
Skriv svar