Då var det i stort sett färdigt. Nu ska jag provköra och se om jag behöver ändra på något.
En sak jag antagligen kommer att få kolla på är frigången mellan skiva och styrled (eller snarare gummimuffen på styrleden). Kan bli att jag lägger en 2mm spacer mellan skivan och navet, eller att jag byter ut styrleden till en lite smäckrare uniball - visar sig vilket.
Åsså blev det två bilder i det första inlägget på hur bilen ser ut nu.
///Jerry Lundgren
budget "big brakes" (volvo 240)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 211
- Blev medlem: ons jun 06, 2007 6:41 pm
- Ort: Surahammar
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 211
- Blev medlem: ons jun 06, 2007 6:41 pm
- Ort: Surahammar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 211
- Blev medlem: ons jun 06, 2007 6:41 pm
- Ort: Surahammar

Ifall någon undrar om måtten på distanserna som sitter på var sida om adaptern så är dessa:
ytterdiameter 26mm
innerdiameter 12mm
längd på de undre 22,5mm (Det är dessa som bestämmer okets placering i djupled.)
längd på de övre 10mm (Jag har de här bara för att jag avänder bmw´ns orginalbultar, för de skulle bli för långa annars. Jag upptäckte att det var lite lurigt att hitta fingängade m12 bultar i 10.9-kvalitè)
///Jerry Lundgren