Sida 2 av 2

Postat: mån feb 25, 2008 9:45 pm
av Erik Samuelsson

Postat: mån feb 25, 2008 9:55 pm
av lind4hl^
gillar inte köpa beggat turbo när omd är så billiga i usa, :P

Postat: mån feb 25, 2008 10:40 pm
av Erik Samuelsson
Du kan ju ringa och höra med honom om skicket på turbon.
jag har handlat en del där och jag tycker då att han är bra att ha och göra med.
Sen är dom där turbosarna bygda för att sitta och skaka på en lastbil i flera tusen mil
med fullt ladd uppför långa uppförsbackar så jag skulle tro att tex. en HX 40 i fint skick skulle hålla minst lika länge som dom nya i USA :)

Postat: mån feb 25, 2008 11:01 pm
av tobbeturbo
Jag körde med en MasterPower T61 från USA på min Audi och den var nå så in i helvete trög o få fart i, vet dock inte om Audisar är tröga när det gäller stora turbosar. Men jag hoppas på bättre resulta med min begagnade HX40 som jag inhandlat. Bara jag har fullt ladd innan ca 6000rpm så är jag nöjd för det var ungefär där jag hade fullt ladd med MasterPowern (1.45bar)

//tobbe

Postat: ons mar 05, 2008 6:01 pm
av lind4hl^
detta kanske vore något?

http://www.titanmotorsports.com/prt3tu.html

sc 44 tänkte jag mest på isf, för sc60 borde bli _väldigt_ trög?

a/r och compressor trim på denna? lite svårt att räkna ut dedär

Postat: tor mar 06, 2008 11:34 am
av Kadett4wd
med SC44 är det stopp kring 460hk på bensin tyvärr.
Turbinen flödar inte mer.
på E85 kan du tvinga den över 500hk men då är den förbannad.

Postat: tor mar 06, 2008 3:20 pm
av lind4hl^
Kadett4wd skrev:med SC44 är det stopp kring 460hk på bensin tyvärr.
Turbinen flödar inte mer.
på E85 kan du tvinga den över 500hk men då är den förbannad.
okej sc-60 då? men då bli laddet ännu senare va?

Postat: tor mar 06, 2008 8:22 pm
av Kadett4wd
jag har inet data på SC60 i skallen.
men är det StageV turbinen så orkar den lätt över 600hk.
har sett motorer på 650+ med A/R 0.63

Då brukar det dessutom spoola så det surgar.

Postat: tor mar 06, 2008 9:00 pm
av lind4hl^
Kadett4wd skrev:jag har inet data på SC60 i skallen.
men är det StageV turbinen så orkar den lätt över 600hk.
har sett motorer på 650+ med A/R 0.63

Då brukar det dessutom spoola så det surgar.
okej, och med surge menas?

Postat: tor mar 06, 2008 9:14 pm
av j björk
Kompressorn vill ge mer luft än motorn kan ta emot.
Det ger att kompressorn pumpar ojämt och kan även ta skada.
Man kan tex. gå upp i storlek på avgashus för att motverka att det händer.