Volvo 242 dl -75, D24T.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

migge skrev:Tycker att de ser ut som en 940/960 på sista bilden.
Brandt skrev: 760in och pvn står och får vänta på bättre dagar:
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Hehe galet projekt kommer att följas :thumbright:
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
96 turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 237
Blev medlem: fre apr 27, 2007 12:38 pm
Kontakt:

Inlägg av 96 turbo »

vaa Eric Ackeby.. eller e du inte daniel brandt elle vi gick ju fordon ihop
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

BMW_pelaren^^ skrev:verckar coolt detta men varför dubla pumpar ?
Vill ha mer diesel :wink:
migge skrev:Tycker att de ser ut som en 940/960 på sista bilden.
Är en 760t -84, röven och taket är bytt till 940.
Göte skrev:Hehe galet projekt kommer att följas :thumbright:
Hehe, tackar.. Ska försöka lägga på ett kol..

96 turbo skrev:vaa Eric Ackeby.. eller e du inte daniel brandt elle vi gick ju fordon ihop
Nope, inte samma Brandt :wink:
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
BMW_pelaren^^
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
Ort: HELSINGBORG

Inlägg av BMW_pelaren^^ »

då får du köra me vatten/metanol sprut med de ger bra me mos de me =)

men de fins ju enklare sett att ge den mer diesel en dubbla pumpar

men kanske kan va bra om man taimar pumparna olika så du får 2 sprut per tänd tilfälle
DIESEL POWER
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

BMW_pelaren^^ skrev:då får du köra me vatten/metanol sprut med de ger bra me mos de me =)

men de fins ju enklare sett att ge den mer diesel en dubbla pumpar

men kanske kan va bra om man taimar pumparna olika så du får 2 sprut per tänd tilfälle
Har allt funderat på att köra med vatten insprutning så man får snurr på turbon lite fortare.. Men ska ju varva lite mer än original nu så det löser sig kanske ändå..

Okay, vilket sätt är det enklare att ge han mer diesel??

Utvecka gärna hur du menade med att ställa pumparna olika.
Jag hade ju tänka att ställa båda lika (runt 1.03), men det kanske ligger nått i det du säger..
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
BMW_pelaren^^
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
Ort: HELSINGBORG

Inlägg av BMW_pelaren^^ »

man kan byta pump huvuden å kamskiva så ger den betydligt mer diesel


men vatten moste man ha förbräningen e så jävulskt varm på dieslar så diu kommer köra hål i kolvarna annars


de där me pumparna tänkte ja om man ställer den ena 1,03 å den andra 1,06 så blir de två punkter me diesel
DIESEL POWER
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

Jo, vet att men kan byta det, men det är ju inte gratis.. Detta är ju ett budget bygge :wink:

Jaså, trodde det bara var att ösa in vatten.. :wink: Lugnar mig med det då..

Får väl laborera lite med pump inställningarna..
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

Inlägg av runevaden »

den pumpen som sprutar in först kommer att trycka in bakvägen i den andra pumpen om dom inte står lika. du kommer inte få 2 st sprut utan ett långt...

har hört om traktor pulling traktorer med dubbla pumpar.
smyg ner till nån traktor pulling tävling å kolla ur dom löst det.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

runevaden skrev:den pumpen som sprutar in först kommer att trycka in bakvägen i den andra pumpen om dom inte står lika. du kommer inte få 2 st sprut utan ett långt...

har hört om traktor pulling traktorer med dubbla pumpar.
smyg ner till nån traktor pulling tävling å kolla ur dom löst det.
Ibland så tänker man inte längre än näsan räcker :wink:


Nä, nu ska jag ut och se om jag kan orka börja skruva ihop blocket..


Förresten, kan en pump paja om man har en brytare till ena pumpen, så man kan stänga av en pump när man kör längre?
eller går den torr/varm och skär ihop?
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
BMW_pelaren^^
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
Ort: HELSINGBORG

Inlägg av BMW_pelaren^^ »

nu fattar ja inget ska du inte ha 12 spridare då ?

då har du ett problem till med att spridarna inte räcker till
DIESEL POWER
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

Inlägg av runevaden »

hadde man haft dubbla spridare hadde du gått utmärkt att ha olika insprutnings tider. men vart skulle man få platts med 6 extra spridare :(.

ja pumpen kommer skära ihop om den inte får någon smörjning av dieselen.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
BMW_pelaren^^
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
Ort: HELSINGBORG

Inlägg av BMW_pelaren^^ »

de fins ju så man kan bygga om å sätta pumpdiesel på den me mappbart sprut =)


låter man pumpen bara snurra så kokar dieselen antagligen i den om den inte har så mycke retur diesel så de kyler
DIESEL POWER
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

Spridar problemet har jag inte löst än... Hur mycket kan man pressa ur original med dubbla pumpar tro??

Okay, precis som jag tänkte att den skulle skära ihop..synd..
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
BMW_pelaren^^
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
Ort: HELSINGBORG

Inlägg av BMW_pelaren^^ »

men de e ju inget problem åk till skroten å ta från nån lasbil fins vell nån ganska törstig lasbils as =)
DIESEL POWER
Skriv svar