Sida 2 av 2

Postat: tor maj 01, 2008 4:24 pm
av Erland Cox
Vad kör du för olja och hur många % har du i ? Har du kollat så att lagrena är tillräckligt fasade i hörnen så att de inte täpper till oljehålen ner till ramlagrena? Jag kör 4% Castrol R30, 747 är bättre men 3ggr.dyrare. Erland.

Postat: tor maj 01, 2008 9:54 pm
av Nyberg_
hejsan jag tror jag kör en Q8 olja med 4% men ramlagrena har ju inga hål in i lagrena?
//Mvh Erik

Postat: fre maj 02, 2008 3:35 pm
av Erland Cox
Har den inte smörjhål från överströmningskanalerna? Erland.

Postat: lör maj 03, 2008 10:50 am
av Nyberg_
nae det har den inte utan det är öppna lager bara

Postat: mån maj 05, 2008 2:42 am
av Erland Cox
Då får dom ju smörjning. När du spände svänghjul och primärdrev, hur höll du emot då? Du ska ha en stång genom lilländen på staken som mothåll med lika höga distanser under på var sida. Håller du emot på andra sidan veven när du spänner så blir den krokig. Erland.

Postat: mån maj 05, 2008 7:19 pm
av Nyberg_
ja va ett tag sen men antingen så vare en bred mejsel genom kolvbultshålet eller kolvstopp

Postat: mån maj 05, 2008 7:26 pm
av Nyberg_
dock måste den isär nu igen pågrund av lagrena, att jag inte får i nån växel :doh: å för klena kopplingsfjädrar by the way nån som vet av nåra kopplingsfjädrar som kan passa

mina koppling består av 4 lammeller 6st fjädrar som håller ihop det hela och dessa är cirka 25mm långa och 12,5mm breda

jag får väll sticka förbi ume motor slip å be dom titta över veven