Sida 2 av 2

vatteninsprutning

Postat: sön jan 16, 2005 8:30 pm
av jonny
Det är ju lätt att bygga ett vatteninsprutningssystem . En spolarburk med pump monterad på lägre höjd än förgasaren , en tryckkontakt , och ett munstycke som sprutar vatten i ena förgasartratten .
En tryckanläggning behöver ju inte ha en avtätad turbo och då kan man välja aggregat lite lättare , stor fördel .
Suganläggningens fördel är att den blir ganska enkel .

Postat: sön jan 16, 2005 8:33 pm
av Lången
Jo iofs...men lustgasen var inte inräknad när motorn gedde 450 hk. JAg ska oxå köra med vattensprut...men lustgas tror jag inte jag behöver...än iaf :-D

Postat: sön jan 16, 2005 8:36 pm
av Axel
Lången skrev:Jo iofs...men lustgasen var inte inräknad när motorn gedde 450 hk.
Hm, det där är jag osäker på... du får fråga Janne på amazonforumet...

Postat: sön jan 16, 2005 8:39 pm
av Eric Wiklund
450hk?? vad hade han för motor?

Postat: sön jan 16, 2005 8:41 pm
av Lången
Jag tror han har sagt d där.. att det inte var lustgas med räknat på dom siffrorna...men jag kan ha fel....så jag ska inte vara tjurig :D

Postat: sön jan 16, 2005 8:44 pm
av Lången
mAySon skrev:450hk?? vad hade han för motor?
Han körde med en B20...har en hel artikel om bilen på datorn...men jag vet inte vad JLundin skulle tycka om jag a ut den.

Postat: sön jan 16, 2005 8:49 pm
av Axel
mAySon skrev:450hk?? vad hade han för motor?
B20! 2,0L för det mesta, 2,2-blocken sprack... Billet vevstakar, specialbeställda från ngn firma i Scweitz eller österrike eller vad det var... dyra iaf... varvade ca 12000rpm.

Den nya motorn, också en B20 som han jobbat med sedan 84 eller nått, har 16V topp (unik), och ska ge över 700hk. Samma vevstakar som i den gammla motorn.