q7even skrev:Ser lite tungt ut
Jag hade valt aluminium (fortal eller liknande)
men det är jag det!
Anledningen till att jag valt stål är på grund av hållbarheten, original (gjutjärn) spricker alltid och kan explodera i bitar eller lossna, och det är ganska jobbigt
Vikten är inga problem, strax över 8kg, lättare än så hade blivit för lätt.
Kopplingen är liten och lätt, samt att vevaxln är 3kg lättare än original så det lär nog bli bra.
marmander skrev:Diggar byggen av den här digniteten, lite stil på sakerna
Hur blir det med plenumet? ser så trångt ut vid bromsservot
En liten sak till.. vad kostade bränselslangarna du har på bilen, jag ska ha motsvarande på min har jag tänkt.. ringde mekonomen och dom hade inte hört eller sett nåt om några såna plastslangar..
Startmotorn får väl lite problem att kugga i det svänghjulet

Antar att du pressat på en krans efter fotot ?
Plenumet är lugn, det är nästan så man får in en hel finger i mellanrummet
Bränsleslangarna är köpta på mokonomen, inte särskillt dyrt.
Startkransen sitter på svänghjulet nu ja.
r.friborg skrev:Hej
Har du svarvat själv.
Mycket fint. Kul att se, du satsar verkligen hela vägen fult ut.
Mitt projekt är lite mer budget.
Lycka till
Mvh Robert
Jag har delvis svarvat själv ja.
Seriöst ska det vara eller så ka det vara riktigt buget med imponerande resultat, personligen så hatar jag när saker krånglar för att man slarvat, därför blir det så seriöst jag hinner få det.