Sida 2 av 2

Postat: sön apr 05, 2009 1:28 pm
av M Bengtsson
Har för mej att jag läst att om man köper en B234 efter -90 så är det FT-stakar i den ;)

Känner mej sugen på att bygga en 16ventilare till 945an med, har man tur så kanske man kan rulla igenom besiktningen med :)

Postat: sön apr 05, 2009 4:17 pm
av Jernström
mitt snåljåps recept blir:

Megasquirt 1 v3.0
standard FK block -97
svarvade orginalkolvar 3mm
Holset HX40 turbo avgashus 14
helt orörd 16v topp.
hemmasnickrat grenrör
HKS kopia 50mm WG
Plana volvosvänghjulet
bmw 618 tryckplatta med en 4 puck sinter lamell
opel combo kamrem med någon golf spännrulle..
sedan ska jag köpa KLs breda stålkamdrev till vevaxeln.
spridare har jag inte investerat i än, men tänkte att det skulle bli 1000cc eller 1200cc eller något liknande.

hade tänkt att man skulle lyckas plocka 400kusar vid 1.8bars laddtryck ungefär.
vet ej hur bottendelen kommer hålla, men de märks :lol:
det är väl som med allt annat, man får vad man betalar för helt enkelt.. :roll:

Postat: sön apr 05, 2009 6:10 pm
av Bazz
Pfäätrik skrev:mitt snåljåps recept blir:

Megasquirt 1 v3.0
standard FK block -97
svarvade orginalkolvar 3mm
Holset HX40 turbo avgashus 14
helt orörd 16v topp.
hemmasnickrat grenrör
HKS kopia 50mm WG
Plana volvosvänghjulet
bmw 618 tryckplatta med en 4 puck sinter lamell
opel combo kamrem med någon golf spännrulle..
sedan ska jag köpa KLs breda stålkamdrev till vevaxeln.
spridare har jag inte investerat i än, men tänkte att det skulle bli 1000cc eller 1200cc eller något liknande.

hade tänkt att man skulle lyckas plocka 400kusar vid 1.8bars laddtryck ungefär.
vet ej hur bottendelen kommer hålla, men de märks :lol:
det är väl som med allt annat, man får vad man betalar för helt enkelt.. :roll:
Haha! :)
Är ungefär lika recept som ja tänkt pröva..
Jo de märks ju som sagt om det håller eller inte..

Svarvade FK kolvar?

Mvh Sebbe

Postat: sön apr 05, 2009 6:12 pm
av Jernström
japp fk kolvar är det... :thumbright: