Sida 2 av 2
Postat: tis mar 03, 2009 11:06 pm
av Aro
LG skrev:Tommy Luhr skrev:kör Lg-stakar i min gat bil (580hk) inga problem.
Men med eftermarknadskolvar och Lg stakar blev det ett problem för dom styr inte på veven utan i kolven.
Man fick göra schims till kolven för att få en styrning på den där.
Detta är numera ändrat så dom styr på veven
Hoppar in i en gammal tråd här men vill gärna ha ett svar på min fråga som jag jagat ett tag nu.
Vad är det för negativt att LG`S inte styr på veven?

Jag ska köra med standard kolvar, nya dock.
Postat: ons mar 04, 2009 12:28 am
av larsat
LG har ju skrivit själv att dom nyare stakarna styr på veven dvs dom är lika breda som orginalstakarna, kör man orginalkolvar så spelar det ingen roll går lika bra att styra med kolven som på "de gamla" stakarna..
Postat: ons mar 04, 2009 6:42 pm
av Robert Markström
jag måste fan fråga för jag hittat inge info, hur hårt ska man dra lg stakarna. frågar samtidigt hur hårt man ska dra ramlageröverfallen på b230 ifall nån vet? 120-130nm?
Postat: ons mar 04, 2009 7:15 pm
av Dennis Öhman
Radwan skrev:jag måste fan fråga för jag hittat inge info, hur hårt ska man dra lg stakarna. frågar samtidigt hur hårt man ska dra ramlageröverfallen på b230 ifall nån vet? 120-130nm?
Jag drog mina LG stakar 77nm 3ggr.. Ramlager drog jag 130nm..
EDIT
Postat: ons mar 04, 2009 9:16 pm
av Robert Markström
3ggr?? släppa fter varje gång gissar jag?

Postat: ons mar 04, 2009 10:17 pm
av Mattias J
Robert Markström skrev:3ggr?? släppa fter varje gång gissar jag?

ja..
folk gör det för att se så att det inte finns nått fabriksfel på bultarna.. jag har då aldrig gjort det, men sen å andra sidan så är jag lite oseriös

Postat: ons mar 04, 2009 10:30 pm
av Robert Markström
kanon!
de här med seriös å oseriös. tar ju mycke
längre tid om man är seriös

men 2ggr
kan ja ju dra dom då bara för att gå mot
strömmen haha
