Sida 2 av 3

Postat: ons sep 24, 2008 9:33 pm
av Jackan
Jonny Karlberg skrev:Se det såhär.
J*vlar så skönt det är när all rost är lagad och man får börja bygga på det roliga i bilen :wink:
Jo så sant så sant :) De är bah att härda sig igenom all skit göra.

När jag har lagt igen alla hål och monterat folkracebur så ska jag blästra och måla allt på insida svart :D

Postat: tor sep 25, 2008 6:53 pm
av 142_sebbe
Roligt projekt. mycket jobb med rostlagning, jag har gått igenom samma sak med min hundförti.
Har du kommit igång med motorn än?
MVH sebastian

Postat: fre sep 26, 2008 8:08 pm
av Jackan
har varit i garaget nästan hela dagen och malla av och gjort plåtar som ska ersätta hålerna som man har kapat upp :) behöver ganska mycket plåt :doh:
Sen efter man vart less och inte hade nå mer kartong att malla med så jag och en polare till som hyr garage platsen breve mig lyfte upp motorn på ett motorställ och börja ta lös delar runtkring motorn som insug, grenrör osv. också kom man till vattenpumpen... gick hur bra som hellst med alla skruvar utom en som satt lite hårdare än de andra.. Klick! :doh: och den va nu av :doh: förhoppningsvis när jag tar loss toppen så kan man komma åt och försöka få ut skruven och slipper borra :evil:

Postat: lör sep 27, 2008 1:39 pm
av Jackan
uppdaterar med lite bilder från igår.

tidigare när jag använde bilen så la jag märke till att rutlisten läkte så jag tog bort framrutan och fick se de här.
Bild
Ursäkta kvaliten skakade som fan med handen när jag skull ta kort :doh:
Bild

det är nått hål där också men vad är bäst att göra åt saken?`göra rent och svetsa eller gå direkt till att lägga ett tunt lager tenn?

Postat: lör sep 27, 2008 4:04 pm
av Glufsen
Om du har tillgång till bläster så blästra rent och svetsa igen de hål som dyker upp. Blir det för många hål/riktigt dålig plåt är det nog bäst att bocka till nya bitar och svetsa dit. Sen kan du lägga dit tenn med gott samvete :thumbright:

Postat: sön sep 28, 2008 7:35 pm
av Jackan
Då har man varit i garaget några timmar och kapta till bitar å börja punkta dit dom, lite bök med vissa bitar som har många böjar.
Bild

Postat: ons okt 01, 2008 9:35 pm
av Jackan
jahaja.. fick papper på att ett packet hade kommit till mig så jag for direkt och hämtade ut det :roll:
Bild

De här va de man hitta i det såkallade packetet :shock: :D 5vxlad ZF låda. Den med långa ettan. Köpt hos Bakaxeldelar.se
Bild
Bild

Det tog inte många sekunder efter den kom fram ur packetet innan jag tog fram mitt tomma b21 block och fäste ihop allt stående.. men då såg man de här.......
Ena fäst örat har gått av i frakten :( Ska ringa han på bakaxeldelar imorn och höra med han hur man ska lösa de här :?
Bild
Bild

De hindra ändå inte mig för att " prov montera ":lol:
Bild

Och kapen slet sig idag med
Bild

Hade lite tid över och drog fram punktblästern och kolla hur fräsh metallen va vid rutan som jag visade tidigare.
Förar sidan har klarat sig hyffsat men jag tror att jag måste byta ut en bit på andra sidan.
Bild


Hann inge mer ikväll.

/Jakkan

Postat: ons okt 08, 2008 10:08 pm
av Chefen
snyggt byggt jakkan, skönt att få se lite bilder då man inte hunit komme förbi och kikat :thumbright:

Postat: tor okt 09, 2008 9:55 pm
av Jackan
Nu har man kommit ett stort steg frammåt :D motorn står på egna ben :D har lappat lite hål också.


Bild


Motorfästerna är endast punktat för om jag måste ändra dom på nåt sätt.
Dom ska även snyggas till innan dom får färg.
Bild
Bild
Bild
Bild

Bilder på vxllåds balken, kommer att få göra om lite på den för att lådan är längre bak.
Bild
Bild

Här står stackarn B21ET som väntar på lite uppmärksamhet :wink: , ska gå igenom den så småningom innan man börjar trimma den.
Bild


Kommentera nu :P

/Jakkan

Postat: tor okt 09, 2008 11:00 pm
av Landa_in_Racing
Gött se ut som det börjar häda gräjor.:D

:thumbright: MVh Andreas

Postat: fre okt 10, 2008 3:07 pm
av SR
Vad andvänder du för oljetråg ?
Lutar motorn lika mycket som i en orginal 240? :)
Ser fint ut :!:

Postat: fre okt 10, 2008 4:51 pm
av Jackan
Då efter jobbet skulle man fara och hämta ut vxllåds kuddarna som man beställde i Onsdags.. då kommer man dit och dom säger att den inte har kommit :evil: och därefter kollar dom när den blev levererad osv.. jag va 15 min för sen för att den skulle ha kommit idag fredag :doh: :doh: . vxllåds balken kommer inte bli klar som jag har velat denna helg :(

SR skrev:Vad andvänder du för oljetråg ?
Lutar motorn lika mycket som i en orginal 240? :)
Ser fint ut :!:
Jag använder B21 oljetråg men jag har kapat ur framvagnen som jag senare kommer att svetsa igen med 3-4mm gods.

Jag har försökt få de 15graders lutning så gott det går. har använt vxllådan att gå på för det är gjort för att passa en orginal motor och få rakstående låda.

Tack :)

Postat: sön okt 12, 2008 9:20 pm
av Jackan
Idag har jag varit i garaget och bytt oljetråg från de kapade b21 till ett b230 tråg och gjort om motorfästerna, sänkte motorn typ 2cm.

De blev ganska tight mellan toppen och brandväggen men de går :thumbright:

Har tvättat blocket lite grovt å börja ta isär den.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: mån okt 20, 2008 10:04 pm
av Jackan
nu de senaste dagarna har man smitt ihopp en ny modell av min vxllåds balk och grundat den + att jag fick tag i både huvud och slav kopplingscylindrar till ett bra pris :thumbright: han jag köpte den av är lastbil chauför från umeå och körde cylindrarna utanför jobbet, att gå 20 meter är de värt för att skippa frakten :D

Bild
Bild

// JaKKan

Postat: mån okt 20, 2008 10:23 pm
av taz82
Det ser ut att kunna bli en härlig bil det här!