Nu har det hänt lite.
Är i stort sett klar med insuget. Återstår en polering eller ska jag måla det, har inte bestämt ännu. Pillade dit ett gasspjäll också.
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Det ser ju helrätt ut det här, görs själva tuningen rätt tror jag du kommer bli nöjd med körbarheten på en sån här setup!
Om jag var du skulle jag kosta på ett Link istället för dina planer på ett MegaSquirt, och få hjälp och bromsning av Rogga, det är ju så nära till hands där du bor.
Jag skulle prioritera det högre än en smidd bottendel. Är inte styrsystemet och tuningen rätt kan du detonera vad som helst, smitt eller inte.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Då har det hänt lite.
Har monterat tillbaka originalmotorn och växellåda för besiktning framöver.
Har också monterat coilovers runt om. Ska väll snart börja plocka ihop KR motron när grejerna börjar ramla in.
Bilder.
Svarvade av ena broms skivan pga att den var lite vind. Får väll köpa nya i framtiden.
Kanske läge att uppdatera lite.
Nu är bilen äntligen besiktad efter alla möjliga skit fel.
Med motorn har det inte hänt så mycket förutom att jag har honat loppen och deckat blocket.
Sen har jag köpt på mig massa grejer som packningar, koppling med svänghjul och ett EMS sprut.