
montera på lite vatteninsprutning samt fixa till instälningarna på förgasaren så kommer du bli himmla nöjd med bilen..
då är de bara att ha ett däckföråd att till gå

jo det har hänt en del saker =) klart vi ska ut och sladda om det kommer snö! vad jag tycker så går den inte lika bra som min än, men med lite justeringar så kommer den göra detMark2 skrev:Fan vad det händer grejjer när ja är borta!Ser ju kanonbra ut! Hur går den i jämförelse med sankans bil ?
Såg att det ska bli snö på fredag.. då förväntar jag att vi ska ut o sladda på söndag när jag kommer hem om jag inte är alltför sliten!
// Johan S
har spånat runt lite på vatteninsprutning. kommer nog att montera ett senare. bilen har börjat knacka nu så det är väll det som står högs upp på listan att ta reda på om det är nått allvarligt eller om det bara är nått kvarglömt verktyg etc. som knackar. återkommer med uppdate på det.fredda skrev:ser härligt ut paby![]()
montera på lite vatteninsprutning samt fixa till instälningarna på förgasaren så kommer du bli himmla nöjd med bilen..
då är de bara att ha ett däckföråd att till gå
Mark2 skrev:Fan vad det händer grejjer när ja är borta! Ser ju kanonbra ut! Hur går den i jämförelse med sankans bil ?
Såg att det ska bli snö på fredag.. då förväntar jag att vi ska ut o sladda på söndag när jag kommer hem om jag inte är alltför sliten!
// Johan S
det ligger på to do listan. lite knapert med ekonomin just nu baraJens Gustavsson skrev:frän bil men jag rekomenderar en BB lamda + sjusterigar om du ska få den hålla ett tag, de brukar ha en tendens att gå snålt sånna sug anlägningar på lite högre rpm på de högre växligarna.
carbon tätas ska dom väll göras. inget jag vet hur man gör vet inte heller om det är gjort på min. skickade iväg den till svenskturbo service och när jag pratade med dom så lät det som att dom visste vad det var och att dom skulle tänka på det när dom renoverade.Volvex skrev:Fantastiskt bra köp.
18lök kan man lägga på mycket tråkigare bilar.
Lite nyfiken på turbon är den "tätad" på nått sätt? Har hört nått om att man måste "crabontäta skiten på nått sätt"?? Har ingen aning iof, har du gjort nått sånt??Eller är turbon standard?
är nämligen grymt sugen på att göra en lika dan intallation med min 144...bara för det är så gruvligt tufft o retro
eller ett weber 36/36 insug (fins olika ett utav dem ser mycket bättre ut också men jag mins inte vad de hette?)c_wester skrev:Hejsan
Jag tror att ett Original Insug för förgasare borde göra ett bättre jobb
utav att fördela bränsle till alla cylindrarna jämnt.
Mvh
Christer
anledningen till att jag inte byter är för att det är mycke jobb. + att det här systemet har väldigt kort sträcka från förgasare till toppen, blir inte lika mycke "slangbella" på gasen då.Jens Gustavsson skrev:eller ett weber 36/36 insug (fins olika ett utav dem ser mycket bättre ut också men jag mins inte vad de hette?)c_wester skrev:Hejsan
Jag tror att ett Original Insug för förgasare borde göra ett bättre jobb
utav att fördela bränsle till alla cylindrarna jämnt.
Mvh
Christer
höll på att pilla med det ett tag. tänkte dra in 2 bultar där istället men hittade ingen skruv med rätt gäng. får nog borra upp och gänga om.. ligger också på to do listanTommy Luhr skrev:täta lustgasen, det drar garranterat tjuvluft där..
Annars ett trevlitg bygge:)