Paby´s Sug turbo 142 sleeper

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av fredda »

ser härligt ut paby :thumbright:

montera på lite vatteninsprutning samt fixa till instälningarna på förgasaren så kommer du bli himmla nöjd med bilen..

då är de bara att ha ett däckföråd att till gå :hihi:
Volvo 740 v12 turbo
Mark2
Lite mer laddtryck

Inlägg av Mark2 »

Fan vad det händer grejjer när ja är borta! :D Ser ju kanonbra ut! Hur går den i jämförelse med sankans bil ?

Såg att det ska bli snö på fredag.. då förväntar jag att vi ska ut o sladda på söndag när jag kommer hem om jag inte är alltför sliten!

// Johan S
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

frän bil :thumbright: men jag rekomenderar en BB lamda + sjusterigar om du ska få den hålla ett tag, de brukar ha en tendens att gå snålt sånna sug anlägningar på lite högre rpm på de högre växligarna.
Användarvisningsbild
Volvex
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Volvex »

Fantastiskt bra köp. :thumbright:
18lök kan man lägga på mycket tråkigare bilar.
Lite nyfiken på turbon är den "tätad" på nått sätt? Har hört nått om att man måste "crabontäta skiten på nått sätt"?? Har ingen aning iof, har du gjort nått sånt??Eller är turbon standard?
är nämligen grymt sugen på att göra en lika dan intallation med min 144...bara för det är så gruvligt tufft o retro
c_wester
För mycket laddtryck

Inlägg av c_wester »

Hejsan

Jag tror att ett Original Insug för förgasare borde göra ett bättre jobb
utav att fördela bränsle till alla cylindrarna jämnt.

Mvh
Christer
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Mark2 skrev:Fan vad det händer grejjer när ja är borta! :D Ser ju kanonbra ut! Hur går den i jämförelse med sankans bil ?

Såg att det ska bli snö på fredag.. då förväntar jag att vi ska ut o sladda på söndag när jag kommer hem om jag inte är alltför sliten!

// Johan S
jo det har hänt en del saker =) klart vi ska ut och sladda om det kommer snö! vad jag tycker så går den inte lika bra som min än, men med lite justeringar så kommer den göra det :P men igår blev det nå strul med den, den började knacka som fan så får se vad det kan vara. tror vi ska kolla den på torsdag

//Sankan
Användarvisningsbild
Paby
Lite mer laddtryck

Inlägg av Paby »

fredda skrev:ser härligt ut paby :thumbright:

montera på lite vatteninsprutning samt fixa till instälningarna på förgasaren så kommer du bli himmla nöjd med bilen..

då är de bara att ha ett däckföråd att till gå :hihi:
har spånat runt lite på vatteninsprutning. kommer nog att montera ett senare. bilen har börjat knacka nu så det är väll det som står högs upp på listan att ta reda på om det är nått allvarligt eller om det bara är nått kvarglömt verktyg etc. som knackar. återkommer med uppdate på det.
Mark2 skrev:Fan vad det händer grejjer när ja är borta! Ser ju kanonbra ut! Hur går den i jämförelse med sankans bil ?

// Johan S

jadå den kommer troligtvis dra sankans med lite finjusteringar så ska vi se på fan :D
klart som fan vi ska sladda! men blir nog med svettiga 740 isåfalll. måste finjustera finförtiin först :D

Jens Gustavsson skrev:frän bil men jag rekomenderar en BB lamda + sjusterigar om du ska få den hålla ett tag, de brukar ha en tendens att gå snålt sånna sug anlägningar på lite högre rpm på de högre växligarna.
det ligger på to do listan. lite knapert med ekonomin just nu bara :thumbdown: sommarjobbs pengarna är slut nu så man får leva snålt.

Volvex skrev:Fantastiskt bra köp.
18lök kan man lägga på mycket tråkigare bilar.
Lite nyfiken på turbon är den "tätad" på nått sätt? Har hört nått om att man måste "crabontäta skiten på nått sätt"?? Har ingen aning iof, har du gjort nått sånt??Eller är turbon standard?
är nämligen grymt sugen på att göra en lika dan intallation med min 144...bara för det är så gruvligt tufft o retro
carbon tätas ska dom väll göras. inget jag vet hur man gör vet inte heller om det är gjort på min. skickade iväg den till svenskturbo service och när jag pratade med dom så lät det som att dom visste vad det var och att dom skulle tänka på det när dom renoverade.

klart du ska installera sug :thumbright: fast en fräch tryckare är ju mycke coolare :D
Bild
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 07&start=0
När jag känner sorg drar jag ut marshall stackern på balkongen, vrider på 11an och spelar skalor i 3 timmar.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

c_wester skrev:Hejsan

Mvh
Christer
eller ett weber 36/36 insug (fins olika ett utav dem ser mycket bättre ut också men jag mins inte vad de hette?)
Användarvisningsbild
Paby
Lite mer laddtryck

Inlägg av Paby »

Jens Gustavsson skrev:
c_wester skrev:Hejsan

Mvh
Christer
eller ett weber 36/36 insug (fins olika ett utav dem ser mycket bättre ut också men jag mins inte vad de hette?)
anledningen till att jag inte byter är för att det är mycke jobb. + att det här systemet har väldigt kort sträcka från förgasare till toppen, blir inte lika mycke "slangbella" på gasen då.
Bild
När jag känner sorg drar jag ut marshall stackern på balkongen, vrider på 11an och spelar skalor i 3 timmar.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

täta lustgasen, det drar garranterat tjuvluft där..

Annars ett trevlitg bygge:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Paby
Lite mer laddtryck

Inlägg av Paby »

Tommy Luhr skrev:täta lustgasen, det drar garranterat tjuvluft där..

Annars ett trevlitg bygge:)
höll på att pilla med det ett tag. tänkte dra in 2 bultar där istället men hittade ingen skruv med rätt gäng. får nog borra upp och gänga om.. ligger också på to do listan
Bild
Användarvisningsbild
Paby
Lite mer laddtryck

sugturbo sleepern > sälj och köp nytt

Inlägg av Paby »

aha nej nu har man tröttnat när motorn börja knacka så nu får det ta och bli långtidsprojekt och bygga nått ordentligt seriöst från scratch :lol: så nu ska man sälja systemet.
man kan väll ta en titt iallafall? :thumbright: finns här:

http://www.blocket.se/vi/19151534.htm?ca=9_s
Bild
Användarvisningsbild
Paby
Lite mer laddtryck

Paby´s Sug turbo 142 sleeper

Inlägg av Paby »

jahaja nu har man djupdykt i motorn men smart som man alltid är så lämna man kameran hemma. kommer bilder senare, detta kan iallafall konstateras; motorn är trött på livet, (eller mer exakt 4 cylindern) kolvbulten satt inte fast och det är djuuuuupa repor i cylinderväggen + trasig kolv såklart, alla skruvar på motorn satt vääldigt löst (vissa så dom kunde dras av för hand), sprängkåpan satt i 5 varav 1 satt löst, för litet mellanrum mellan kolv och topp så kolvarna har tagit i toppen, vev lagrena är slut, alla packningar var silikonade. ööööh, tattarupptagna förbränningsrum och massor av pengar måste spenderas på motorn vilket suger för en studerande 18 åring med 3 bilar och alldeles för mycke saker på önskelistan. är iallafall glad att jag tog steget att plocka ner skiten=) nu vet man ju vad som måste göras

Det är ingen bil,
Det är en livsstil!
Bild
Sulle
För lite laddtryck

Inlägg av Sulle »

Mest negativ av dem alla är väl Lars E??

Nja så där visste jag ju att det skulle bli från början!!!
jag som ingen turbo har jag får åka utan bar
Användarvisningsbild
Paby
Lite mer laddtryck

Inlägg av Paby »

tänkte man skulle slänga in en update.

blir att ha kvar systemet och försöka sparka igång bilen till sommaren. fick en donator b18 av en polare så jag rev ur b20in med 8 bultade veven ur epan och monterade b18en i den istället.

det som behövs för montering just nu är oljepump och koppling. funderar på att köpa en högflödes från kg, vad säger ni? sen blir det 4 puckars sinter.

bb lambda avgastemp och vatteninsprutning kommer monteras när pengarna börjar ramla in=)

har extremt lite pengar så det kommer gå långsamt men som bob dylan en gång sjöng. times they are changing. får vi hoppas iallafall=)
Bild
Skriv svar