Sida 2 av 3
Postat: ons okt 29, 2008 11:26 am
av fredda
ser härligt ut paby
montera på lite vatteninsprutning samt fixa till instälningarna på förgasaren så kommer du bli himmla nöjd med bilen..
då är de bara att ha ett däckföråd att till gå

Postat: ons okt 29, 2008 12:32 pm
av Mark2
Fan vad det händer grejjer när ja är borta!

Ser ju kanonbra ut! Hur går den i jämförelse med sankans bil ?
Såg att det ska bli snö på fredag.. då förväntar jag att vi ska ut o sladda på söndag när jag kommer hem om jag inte är alltför sliten!
// Johan S
Postat: ons okt 29, 2008 1:05 pm
av Jens Gustavsson
frän bil

men jag rekomenderar en BB lamda + sjusterigar om du ska få den hålla ett tag, de brukar ha en tendens att gå snålt sånna sug anlägningar på lite högre rpm på de högre växligarna.
Postat: ons okt 29, 2008 2:40 pm
av Volvex
Fantastiskt bra köp.
18lök kan man lägga på mycket tråkigare bilar.
Lite nyfiken på turbon är den "tätad" på nått sätt? Har hört nått om att man måste "crabontäta skiten på nått sätt"?? Har ingen aning iof, har du gjort nått sånt??Eller är turbon standard?
är nämligen grymt sugen på att göra en lika dan intallation med min 144...bara för det är så gruvligt tufft o retro
Postat: ons okt 29, 2008 4:26 pm
av c_wester
Hejsan
Jag tror att ett Original Insug för förgasare borde göra ett bättre jobb
utav att fördela bränsle till alla cylindrarna jämnt.
Mvh
Christer
Postat: ons okt 29, 2008 4:52 pm
av Sankan
Mark2 skrev:Fan vad det händer grejjer när ja är borta!

Ser ju kanonbra ut! Hur går den i jämförelse med sankans bil ?
Såg att det ska bli snö på fredag.. då förväntar jag att vi ska ut o sladda på söndag när jag kommer hem om jag inte är alltför sliten!
// Johan S
jo det har hänt en del saker =) klart vi ska ut och sladda om det kommer snö! vad jag tycker så går den inte lika bra som min än, men med lite justeringar så kommer den göra det

men igår blev det nå strul med den, den började knacka som fan så får se vad det kan vara. tror vi ska kolla den på torsdag
//Sankan
Postat: tor okt 30, 2008 11:48 pm
av Paby
fredda skrev:ser härligt ut paby
montera på lite vatteninsprutning samt fixa till instälningarna på förgasaren så kommer du bli himmla nöjd med bilen..
då är de bara att ha ett däckföråd att till gå

har spånat runt lite på vatteninsprutning. kommer nog att montera ett senare. bilen har börjat knacka nu så det är väll det som står högs upp på listan att ta reda på om det är nått allvarligt eller om det bara är nått kvarglömt verktyg etc. som knackar. återkommer med uppdate på det.
Mark2 skrev:Fan vad det händer grejjer när ja är borta! Ser ju kanonbra ut! Hur går den i jämförelse med sankans bil ?
Såg att det ska bli snö på fredag.. då förväntar jag att vi ska ut o sladda på söndag när jag kommer hem om jag inte är alltför sliten!
// Johan S
jadå den kommer troligtvis dra sankans med lite finjusteringar så ska vi se på fan
klart som fan vi ska sladda! men blir nog med svettiga 740 isåfalll. måste finjustera finförtiin först
Jens Gustavsson skrev:frän bil men jag rekomenderar en BB lamda + sjusterigar om du ska få den hålla ett tag, de brukar ha en tendens att gå snålt sånna sug anlägningar på lite högre rpm på de högre växligarna.
det ligger på to do listan. lite knapert med ekonomin just nu bara

sommarjobbs pengarna är slut nu så man får leva snålt.
Volvex skrev:Fantastiskt bra köp.
18lök kan man lägga på mycket tråkigare bilar.
Lite nyfiken på turbon är den "tätad" på nått sätt? Har hört nått om att man måste "crabontäta skiten på nått sätt"?? Har ingen aning iof, har du gjort nått sånt??Eller är turbon standard?
är nämligen grymt sugen på att göra en lika dan intallation med min 144...bara för det är så gruvligt tufft o retro
carbon tätas ska dom väll göras. inget jag vet hur man gör vet inte heller om det är gjort på min. skickade iväg den till svenskturbo service och när jag pratade med dom så lät det som att dom visste vad det var och att dom skulle tänka på det när dom renoverade.
klart du ska installera sug

fast en fräch tryckare är ju mycke coolare

Postat: fre okt 31, 2008 10:27 am
av Jens Gustavsson
c_wester skrev:Hejsan
Jag tror att ett Original Insug för förgasare borde göra ett bättre jobb
utav att fördela bränsle till alla cylindrarna jämnt.
Mvh
Christer
eller ett weber 36/36 insug (fins olika ett utav dem ser mycket bättre ut också men jag mins inte vad de hette?)
Postat: fre okt 31, 2008 3:59 pm
av Paby
Jens Gustavsson skrev:c_wester skrev:Hejsan
Jag tror att ett Original Insug för förgasare borde göra ett bättre jobb
utav att fördela bränsle till alla cylindrarna jämnt.
Mvh
Christer
eller ett weber 36/36 insug (fins olika ett utav dem ser mycket bättre ut också men jag mins inte vad de hette?)
anledningen till att jag inte byter är för att det är mycke jobb. + att det här systemet har väldigt kort sträcka från förgasare till toppen, blir inte lika mycke "slangbella" på gasen då.
Postat: fre okt 31, 2008 5:05 pm
av Tommy Luhr
täta lustgasen, det drar garranterat tjuvluft där..
Annars ett trevlitg bygge:)
Postat: lör nov 01, 2008 7:46 pm
av Paby
Tommy Luhr skrev:täta lustgasen, det drar garranterat tjuvluft där..
Annars ett trevlitg bygge:)
höll på att pilla med det ett tag. tänkte dra in 2 bultar där istället men hittade ingen skruv med rätt gäng. får nog borra upp och gänga om.. ligger också på to do listan
sugturbo sleepern > sälj och köp nytt
Postat: tis nov 18, 2008 11:57 pm
av Paby
aha nej nu har man tröttnat när motorn börja knacka så nu får det ta och bli långtidsprojekt och bygga nått ordentligt seriöst från scratch

så nu ska man sälja systemet.
man kan väll ta en titt iallafall?

finns här:
http://www.blocket.se/vi/19151534.htm?ca=9_s
Paby´s Sug turbo 142 sleeper
Postat: tis dec 02, 2008 12:29 am
av Paby
jahaja nu har man djupdykt i motorn men smart som man alltid är så lämna man kameran hemma. kommer bilder senare, detta kan iallafall konstateras; motorn är trött på livet, (eller mer exakt 4 cylindern) kolvbulten satt inte fast och det är djuuuuupa repor i cylinderväggen + trasig kolv såklart, alla skruvar på motorn satt vääldigt löst (vissa så dom kunde dras av för hand), sprängkåpan satt i 5 varav 1 satt löst, för litet mellanrum mellan kolv och topp så kolvarna har tagit i toppen, vev lagrena är slut, alla packningar var silikonade. ööööh, tattarupptagna förbränningsrum och massor av pengar måste spenderas på motorn vilket suger för en studerande 18 åring med 3 bilar och alldeles för mycke saker på önskelistan. är iallafall glad att jag tog steget att plocka ner skiten=) nu vet man ju vad som måste göras
Det är ingen bil,
Det är en livsstil!
Postat: tor mar 05, 2009 10:53 am
av Sulle
Mest negativ av dem alla är väl Lars E??
Nja så där visste jag ju att det skulle bli från början!!!
Postat: lör apr 04, 2009 5:38 pm
av Paby
tänkte man skulle slänga in en update.
blir att ha kvar systemet och försöka sparka igång bilen till sommaren. fick en donator b18 av en polare så jag rev ur b20in med 8 bultade veven ur epan och monterade b18en i den istället.
det som behövs för montering just nu är oljepump och koppling. funderar på att köpa en högflödes från kg, vad säger ni? sen blir det 4 puckars sinter.
bb lambda avgastemp och vatteninsprutning kommer monteras när pengarna börjar ramla in=)
har extremt lite pengar så det kommer gå långsamt men som bob dylan en gång sjöng. times they are changing. får vi hoppas iallafall=)