lasse wankel skrev:Det är ju inge snack om saken!!! Four cylinders and Rotarys are here to take over the 1/4 mile! Skämt åsido så tror jag V-8or och dylikt är helt utfasade inom 5 år. Vad publiken och detta är viktigt vill se är ny teknik i en modern tappning vad gäller Import karosser och dylikt, inget gammalt förlegad 60-70 tals teknik med gamla karosser och gjutjärn! Nej fram med Volvo C30, BMW M serier Audi RS-4 m.m Vi vill se Hi-Tech Performance i 2000 talet!!
/Lasse
V8or Helt utfasade Inom 5 år
Nä jag tror och hoppas du har fel och det är väl mångfalden inom Dr sporten och Davids kamp mot Goliat som är lite kul oxå
Kommer ihåg att disskussioner i början av 2000 talet var liknande
och jag har till och med läst det på 80 talet att V8or är utdöende
Det är ju snart 30 år sen
Tycker själv att dett fränaste som finns är en Pro-Stock V8 (500 Cu:in Sugmotor)
Men imponeras självklart av en kille som Adeen oxå
Sedan brukar jag alltid trösta mig med att jag har hittils inte sett nån Snabb 4 cylindrig Top Fueler spöa en 8 cylindrig så till sist borde antalet cylindrar Vinna

Åker själv 60 tals teknik i en 82 år gammal Kaross och tycker jag har kul
MVH Mats