Zfifty's monkeybikes

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

fyfasen va grymt :D alla maskiner!
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Användarvisningsbild
Zfifty
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: lör okt 25, 2008 5:00 pm
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Zfifty »

Hej på Er

Sen senast har det hänt lite grejor. K2-ramen var ju på besök hos den stora grannen i öster (ville få kineserna till att tillverka stelbens-aluramar, och dom skickade två demo-ex, varav en blev skapligt rak och den andra krokig - teflonajäveln fick den. Tyvärr så rann det ut i sanden) och återvände lite halvmisshandlad. Den har nu svetsats, blästrats och fått ny pulverlack. Den ska få lite nya kläder var det tänkt, såsom skivbromsar runt om, 10" däck bak, TeflonTopp mm. Lite bilder:

Bild
Bild
Bild
Bild

Sen så har dom första delarna börja till ett nytt projekt börjat trilla in. Jag har alltid velat ha den första riktiga monkeybiken - Honda CZ100. Problemet är att dessa betingar skyhöga priser så fort dom annonseras ut på Ebay eller liknande. 80000 kr för en fin CZ100 är inte ovanligt. En bild på orginalet:

Bild

Basen till bygget denna gång är en CZ100-ram och tanken är väl inte att göra en orginalrestaurering (chockerande va?) utan köra customstuk igen.

Hittills har jag fått ram, framgaffel, skärmar och styre. Jag har valt att använda mig av 8" alu-fälgar utan hål, och däcken är 130/50-8". Motorn som ska på är en Lifan 150cc, men med en Takegawa +R Superhead med S25 kamaxel.

Var bara tvungen att hänga dit allt ytterst provisoriskt för att få en glimt av den med hjul på. Märk väl att ramen pekar alldeles för högt uppåt pga pallen som stödjer ramen.

Lite bilder:

Bild
Bild
Bild
Bild

Monkey on brothers

Mikael
Bild
Skriv svar