Står i turboval
-
- Forumsberoende
Jättestor skulle jag inte påstå, men han kan helt klart använda ett mindre aggregat. Det handlar både om hur jobbigt man vill göra det för motorn och vilken typ av effekt och register man vill ha.wyzer skrev:men e inte en gt40 ganska jättestor för en sån motor??
med tanke på att han vill ha ca 350-400hk.
2.3 liter med ett fint avstämt grenrör, delat turbinhus, puls-split grenrör och en fungerande wastegate med elektronisk laddtrycksstyrning. Då blir det garanterat glädje med ett GT40. Ta bara bort så mycket strypningar som möjligt i övrigt, och fundera över en så grym kam som du kan tänka dig är praktiskt i både körbarhet och hur mycket jobb det är med toppen.wyzer skrev:hx35 agget kan jag förstå men ett gt40 ?(jag har ett hemma som jag tänkt stoppa på min b230 å tycker det känns för stort)
men vilka mått snackar vi då?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
ok tack för svaretmattias skrev:Jättestor skulle jag inte påstå, men han kan helt klart använda ett mindre aggregat. Det handlar både om hur jobbigt man vill göra det för motorn och vilken typ av effekt och register man vill ha.wyzer skrev:men e inte en gt40 ganska jättestor för en sån motor??
med tanke på att han vill ha ca 350-400hk.
2.3 liter med ett fint avstämt grenrör, delat turbinhus, puls-split grenrör och en fungerande wastegate med elektronisk laddtrycksstyrning. Då blir det garanterat glädje med ett GT40. Ta bara bort så mycket strypningar som möjligt i övrigt, och fundera över en så grym kam som du kan tänka dig är praktiskt i både körbarhet och hur mycket jobb det är med toppen.wyzer skrev:hx35 agget kan jag förstå men ett gt40 ?(jag har ett hemma som jag tänkt stoppa på min b230 å tycker det känns för stort)
men vilka mått snackar vi då?

då e det bara te att börja samla grejjer då

mvh joakim
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass
Powerd by Joakim Andersson
Bad Ass Volvo Kick Ass

Powerd by Joakim Andersson