Står i turboval

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

gt40 53-55in 65 ut. 0.99 ar, finns väl även 1.18ar ev lite fler mått?
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

wyzer skrev:men e inte en gt40 ganska jättestor för en sån motor??
med tanke på att han vill ha ca 350-400hk.
Jättestor skulle jag inte påstå, men han kan helt klart använda ett mindre aggregat. Det handlar både om hur jobbigt man vill göra det för motorn och vilken typ av effekt och register man vill ha.
wyzer skrev:hx35 agget kan jag förstå men ett gt40 ?(jag har ett hemma som jag tänkt stoppa på min b230 å tycker det känns för stort)
men vilka mått snackar vi då?
2.3 liter med ett fint avstämt grenrör, delat turbinhus, puls-split grenrör och en fungerande wastegate med elektronisk laddtrycksstyrning. Då blir det garanterat glädje med ett GT40. Ta bara bort så mycket strypningar som möjligt i övrigt, och fundera över en så grym kam som du kan tänka dig är praktiskt i både körbarhet och hur mycket jobb det är med toppen.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
wyzer
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis okt 30, 2007 8:55 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av wyzer »

mattias skrev:
wyzer skrev:men e inte en gt40 ganska jättestor för en sån motor??
med tanke på att han vill ha ca 350-400hk.
Jättestor skulle jag inte påstå, men han kan helt klart använda ett mindre aggregat. Det handlar både om hur jobbigt man vill göra det för motorn och vilken typ av effekt och register man vill ha.
wyzer skrev:hx35 agget kan jag förstå men ett gt40 ?(jag har ett hemma som jag tänkt stoppa på min b230 å tycker det känns för stort)
men vilka mått snackar vi då?
2.3 liter med ett fint avstämt grenrör, delat turbinhus, puls-split grenrör och en fungerande wastegate med elektronisk laddtrycksstyrning. Då blir det garanterat glädje med ett GT40. Ta bara bort så mycket strypningar som möjligt i övrigt, och fundera över en så grym kam som du kan tänka dig är praktiskt i både körbarhet och hur mycket jobb det är med toppen.
ok tack för svaret :thumbright:

då e det bara te att börja samla grejjer då :twisted: :wink:

mvh joakim
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass :twisted:

Powerd by Joakim Andersson
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

av dem två aggen hade ag valt t34an, k24an ger slö bil jämnfört melan dem två....
Skriv svar