Postat: lör nov 01, 2008 12:25 pm
gt40 53-55in 65 ut. 0.99 ar, finns väl även 1.18ar ev lite fler mått?
Jättestor skulle jag inte påstå, men han kan helt klart använda ett mindre aggregat. Det handlar både om hur jobbigt man vill göra det för motorn och vilken typ av effekt och register man vill ha.wyzer skrev:men e inte en gt40 ganska jättestor för en sån motor??
med tanke på att han vill ha ca 350-400hk.
2.3 liter med ett fint avstämt grenrör, delat turbinhus, puls-split grenrör och en fungerande wastegate med elektronisk laddtrycksstyrning. Då blir det garanterat glädje med ett GT40. Ta bara bort så mycket strypningar som möjligt i övrigt, och fundera över en så grym kam som du kan tänka dig är praktiskt i både körbarhet och hur mycket jobb det är med toppen.wyzer skrev:hx35 agget kan jag förstå men ett gt40 ?(jag har ett hemma som jag tänkt stoppa på min b230 å tycker det känns för stort)
men vilka mått snackar vi då?
ok tack för svaretmattias skrev:Jättestor skulle jag inte påstå, men han kan helt klart använda ett mindre aggregat. Det handlar både om hur jobbigt man vill göra det för motorn och vilken typ av effekt och register man vill ha.wyzer skrev:men e inte en gt40 ganska jättestor för en sån motor??
med tanke på att han vill ha ca 350-400hk.
2.3 liter med ett fint avstämt grenrör, delat turbinhus, puls-split grenrör och en fungerande wastegate med elektronisk laddtrycksstyrning. Då blir det garanterat glädje med ett GT40. Ta bara bort så mycket strypningar som möjligt i övrigt, och fundera över en så grym kam som du kan tänka dig är praktiskt i både körbarhet och hur mycket jobb det är med toppen.wyzer skrev:hx35 agget kan jag förstå men ett gt40 ?(jag har ett hemma som jag tänkt stoppa på min b230 å tycker det känns för stort)
men vilka mått snackar vi då?