Turbo mata en zündapp?
- Fredrik Andersson
- Camaro American Muscle
Re: Liten, mindre, minst!
Det är ju som sagt en aldelens utmärkt idé som vi har diskuterat förut några gånger. Men det är väll bara att göra slag i saken nån gång framöver och bygga en dräpare till moppe.Peter B skrev:Man kan däremot kompressormata! Vad man kan anvnända då är en "smog pump", sådana återfinns på ett flertal bilar.
Carmaro Z28 Iroc-z 1987 kompressor
Och en Volvo PV 1947

Och en Volvo PV 1947

har ju som jag skrivit för en kawasaki -77 125cc motor, tror ni man kan kompressormata den med en sån där liten pump eller skulle den dö direkt, kolven har smält en gång innan så
har satt i nya grejjor nu det kostade massor så vill inte pajja den igen, blir nog sälja isåfall, man kanske ska satsa på en nyare motor

Lite mer bilder på den kompressormatade zundapp motorn.

Såg att han(mats larsson) har satt dit en strypning eller motstånd på ljuddämdarn som han kan ställa från styret (syns dåligt) sitter längs bak. med hjälp av ratten som sitter på kompresson så ställer han trycket. motorn varvar 12000,ljudet som denna motor sjunger måste höras.
Det sitter en liten slang på röret som går in i vevhuset, slangen går till en mätare som visar övertrycket.

Såg att han(mats larsson) har satt dit en strypning eller motstånd på ljuddämdarn som han kan ställa från styret (syns dåligt) sitter längs bak. med hjälp av ratten som sitter på kompresson så ställer han trycket. motorn varvar 12000,ljudet som denna motor sjunger måste höras.
Det sitter en liten slang på röret som går in i vevhuset, slangen går till en mätare som visar övertrycket.
-
- Ganska mycket laddtryck
-
- Fredrik Andersson
- Camaro American Muscle
Skroten
Du kan ju testa att kolla med skroten..... dom sitter bland annat på volvo 850... så dom är ju inte ovanliga på nått sätt.tros-kaffe skrev: Vart kan man få tag på en sådan där luftpump? "avgasutspädare"
Och en Volvo PV 1947

Och en Volvo PV 1947

-
Re: Skroten
Du kan ju testa att kolla med skroten..... dom sitter bland annat på volvo 850... så dom är ju inte ovanliga på nått sätt.[/quote]
vad heter dom då så jag vet vad jag ska leta efter?
på vilka 850 finns dom?
vad heter dom då så jag vet vad jag ska leta efter?
på vilka 850 finns dom?
Minimoppe
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
kolla länken om lustgas! http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/
-
hehe kanske skulle bygga ett lustgaskitfredde_vit_pv skrev:kolla länken om lustgas! http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/

- Fredrik Andersson
- Camaro American Muscle
vad heter dom då så jag vet vad jag ska leta efter?tros-kaffe skrev:Du kan ju testa att kolla med skroten..... dom sitter bland annat på volvo 850... så dom är ju inte ovanliga på nått sätt.
på vilka 850 finns dom?[/quote]
Det är ju ganska enkelt att bara snacka med dom på skroten och fråga efter en smog pump, om han inte vet vad det är så kan du förklara för honom att det är en luftpump som pumpar in luft i avgassystemet för att "fuska" så att avgasvärdena blir bättre.
Och en Volvo PV 1947

Och en Volvo PV 1947

-
Det är ju ganska enkelt att bara snacka med dom på skroten och fråga efter en smog pump, om han inte vet vad det är så kan du förklara för honom att det är en luftpump som pumpar in luft i avgassystemet för att "fuska" så att avgasvärdena blir bättre.[/quote]Fredrik Andersson skrev:vad heter dom då så jag vet vad jag ska leta efter?tros-kaffe skrev:Du kan ju testa att kolla med skroten..... dom sitter bland annat på volvo 850... så dom är ju inte ovanliga på nått sätt.
på vilka 850 finns dom?
sitter väl även på vissa 240 och kallas "puls-air" system har jag för mig

sitter väl även på vissa 240 och kallas "puls-air" system har jag för mig[/quote]haylakeracing skrev:Det är ju ganska enkelt att bara snacka med dom på skroten och fråga efter en smog pump, om han inte vet vad det är så kan du förklara för honom att det är en luftpump som pumpar in luft i avgassystemet för att "fuska" så att avgasvärdena blir bättre.Fredrik Andersson skrev: vad heter dom då så jag vet vad jag ska leta efter?
på vilka 850 finns dom?
Pulsair är bara två ventiler som späder in luft i avgaserna, inte en pump.
-
jag tror att jag har hittat vad jag söker,,, synd bara att det e så dyrt!
http://www.speed-sports.com/Go-Peds/Goped-NOS.html

http://www.speed-sports.com/Go-Peds/Goped-NOS.html
Minimoppe