Sida 2 av 7

Postat: tor dec 11, 2008 7:05 pm
av ElfvinG
Bmw_e30Power skrev:problemet med turbon då man sätter förgasaren före är inte hållbarhet
utan att turbon utsätts för undertryck! då dricker motorn olja
ur lagerhuset om den inte är "packboxad-karbontätad".
på dom flesta agg kan man borra ett ventilationshål in i lagerhuset
bakom kompressorn så utsätts inte lagerhuset för undertryck.
okej, ska försöka kolla upp om den är tätad annars så får jag försöka göra ett ventelationshål. det är jävligt bra att du skrev de, är tacksam.

Postat: tor dec 11, 2008 9:08 pm
av E30TicPower
Varse go det var väll d minsta jag kunde göra man har juh lärt sej från dom '' stora pojkarna '' :hihi:

Postat: tor dec 11, 2008 9:23 pm
av ElfvinG
Bmw_e30Power skrev:Varse go det var väll d minsta jag kunde göra man har juh lärt sej från dom '' stora pojkarna '' :hihi:
hehe okej, jag har aldrig byggt en turbomotor så jag kan inte mkt alls om de

Postat: tor dec 11, 2008 9:27 pm
av E30TicPower
Det är juh la inga svårt att köra tryck igenom förgasaren.. Nu kommer jag ej ihåg om man måste täta förgasaren som du har. Men det finns det säkert folk som kan svara på =)

Annars lycka till =) ser bra ut så här långt fortsätt jobba på så du kan en dag köra om mej :lol: :lol:

Postat: tor dec 11, 2008 9:34 pm
av ElfvinG
Bmw_e30Power skrev:Det är juh la inga svårt att köra tryck igenom förgasaren.. Nu kommer jag ej ihåg om man måste täta förgasaren som du har. Men det finns det säkert folk som kan svara på =)

Annars lycka till =) ser bra ut så här långt fortsätt jobba på så du kan en dag köra om mej :lol: :lol:
okej ska höra mig för om de.

haha ah jo, tackar :)

Postat: tor dec 11, 2008 9:35 pm
av E30TicPower
Men en sak satt jag o fundera på måste du ej ha dump när du kör förgasar turbo tkr det känns lite onödigt o föra tilbaka trycket genom turbon o på så sätt minska livs längden på den !! ??

Postat: tor dec 11, 2008 9:49 pm
av ElfvinG
Bmw_e30Power skrev:Men en sak satt jag o fundera på måste du ej ha dump när du kör förgasar turbo tkr det känns lite onödigt o föra tilbaka trycket genom turbon o på så sätt minska livs längden på den !! ??
jo jag beställde en dump för nån timme sen :)

Postat: tor dec 11, 2008 9:51 pm
av E30TicPower
ElfvinG skrev:
Bmw_e30Power skrev:Men en sak satt jag o fundera på måste du ej ha dump när du kör förgasar turbo tkr det känns lite onödigt o föra tilbaka trycket genom turbon o på så sätt minska livs längden på den !! ??
jo jag beställde en dump för nån timme sen :)
aja där ser man =)

Postat: tor dec 11, 2008 9:54 pm
av ElfvinG
Bmw_e30Power skrev:
ElfvinG skrev: jo jag beställde en dump för nån timme sen :)
aja där ser man =)
japp, jag beställde en dump och en laddtryckstyrare och lite siliconkopplingar:)

Postat: lör dec 13, 2008 3:09 pm
av ElfvinG
Idag har det hänt lite i garaget. Jag har kapat ur gammla innerskärmkanten vänster bak. Sen bockade jag till en ny kant och lappade igen några hål som var längre in på innerskärmen. Ska monter innersäkermen och skärmkanten imorron så då kanske det kommer lite nya bilder :)

Postat: sön dec 14, 2008 3:24 pm
av ElfvinG
Idag svetsade jag upp innerskärmen och skärmkanten, det blev rättså bra :)

Nya innerskärmen:

Bild
Bild

Postat: tis dec 16, 2008 12:02 am
av E30TicPower
Ser bra ut bara resten kvar nudå :lol:

Postat: tis dec 16, 2008 8:20 pm
av ElfvinG
FoX_Racing skrev:Ser bra ut bara resten kvar nudå :lol:
hehe japp. jag böt en plåt som sitter mot tanken och så punkta jag upp plåten som ska sitta bakom bakhjulet idag :)

Postat: tis dec 23, 2008 4:29 pm
av ElfvinG
Det har hänt lite mer nu på sistone, jag har brännt fast en plåt bakom bakhjulet och en balja. Det var även en hel del rost bredvid hålen där bakljuset sitter så jag lappade igen dom också.


Bild
[IMG]http://img509.imageshack.u



[url=http://imageshack.us]Bild

[URL=http://g.imageshack.us/img258/cimg0653oy5.jpg/1/][IMG]http://img258.imageshack.us/img258/cimg0653oy5.jpg

Postat: ons dec 24, 2008 9:39 am
av ElfvinG