Volvo 244 e85(isbil) /Bmw 1600 Renovering
smart lösningbmw528t skrev:tog bort (stummade) en vikt i fördelaren och begränsade den andra så den inte slog ut mer än ca 7 grader kör med 18grader till ca 4500 varv sen blir den 7grader till 25 ,,, kan kanske ökas en aning till men låter den gå så nu i alla fall ,,, ska prioritera endel andra barnsjukdomar ,

"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
ännu en dag på isen ,, hade lite barnsjukdomar att åtgärda!! (tydligen så räckte inte en vecka till på att få dom åtgärdade), en ny nål slipades till innan vi åkte ut , hade lite bekymmer med misständningar knackade ihop stiften till 0,35 och vips så var dom borta , jag slänger upp en film !! lille bror kör den bruna volvon ,
först ut 244 e85 hingsten!!!

244 r-sport

först ut 244 e85 hingsten!!!

244 r-sport

- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
fränt att den går så bra nu
bra gjort att ladda skiten ur en trim 60 t3 (1.5bar?) på en standard långmils stromberg förgasar B23 med 10.5 i kompa utan motor bekymmer
men du får börja bunkra M45or nu istället
ruskigt coolt motor konsept, skulle va kul att se vad den ger för effekt i bänken nästa höst vinter som vi fantierade om.
undra vad denna bil skulle prestera med sliks på strippen? jag skulle gissa på en mitten tolva iallafall
kanse snabbare också.
det är fränt med en oöppnad B23 som kostat typ inget förutom turbon

bra gjort att ladda skiten ur en trim 60 t3 (1.5bar?) på en standard långmils stromberg förgasar B23 med 10.5 i kompa utan motor bekymmer

men du får börja bunkra M45or nu istället

ruskigt coolt motor konsept, skulle va kul att se vad den ger för effekt i bänken nästa höst vinter som vi fantierade om.
undra vad denna bil skulle prestera med sliks på strippen? jag skulle gissa på en mitten tolva iallafall

det är fränt med en oöppnad B23 som kostat typ inget förutom turbon

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
ännu en dag under huven på 240´in ,, turbon sa upp sig en repa efter jag skrev förra inlägget, verkar som samband med höga laddtryck och ej avlastande laddtryck vid stängning av spjäll orsakade ett haveri, så nu har jag 2 veckor på mig att byta turbo och måtta in en ny intercooler , intercoolern sitter i bilen och ska brännas i hop turbon är förhoppningsvis skickad från värmland (tack v16t!) ja det var väll allt för nu i alla fall,,
jo det händer endel ...ny intercooler är ditmonterad . väntar på turbo från v16t eller är det tegelstenar (mycke strul).bilder ko
mer. ta bara en standard fördelare meka isär den. du har 2 vikter under plattan som brytarn sitter i . jag svetsade den ena och spärrade den andra så den inte flyger ut lika mycke .montera ihop skiten och testa att tomvarva och kolla med strobbon vid vilka varvtal den slungar ut och hur myCKET ... testa på 15grader på lågvarv och 20-25 på högvarv ,,passa dig för spikningar...förresten hur ser din motorsetup ut??
mer. ta bara en standard fördelare meka isär den. du har 2 vikter under plattan som brytarn sitter i . jag svetsade den ena och spärrade den andra så den inte flyger ut lika mycke .montera ihop skiten och testa att tomvarva och kolla med strobbon vid vilka varvtal den slungar ut och hur myCKET ... testa på 15grader på lågvarv och 20-25 på högvarv ,,passa dig för spikningar...förresten hur ser din motorsetup ut??